A Covid az élet minden területére kihatott, ugyanakkor a fejlett technológia révén a nehézségeket számos szegmensben sikerült áthidalni. Bármennyire is furcsán hangzik, a szexuális szolgáltatások ebből a szempontból meglehetősen egyedi terület, hiszen a személyes jelenlét hiánya komoly nehézséget jelent. Ugyanakkor nagyon sok szexmunkás próbált a karantén ideje alatt a vírusvédelmi szabályokat betartva pénzhez jutni, aminek az egyik módja az online szolgáltatás lett.
A világ számos pontján lett ennek köszönhetően felkapott alkalmazás az OnlyFans, amely különböző multimédiás tartalmak elhelyezését teszi lehetővé, azok megtekintése pedig fizetés ellenében lehetséges. Az alapítók korábbi állítása szerint ők ismert emberek, celebek, influenszerek számára fejlesztették elsősorban az alkalmazást, hogy ennek révén a követőikhez exkluzív tartalmakat is el tudjanak juttatni, amiből bevételük származik.
Természetesen ilyen jellegű anyagok is kerülnek fel az OnlyFans szervereire, ám a tartalmak nagyobb része 18+-os jellegű. Nagyon sok ugyanis az alkalmazás által elérhető szexuális tartalmú fotó és videó. Emellett videós csetelésre is van mód, természetesen ebben az esetben is jellemzően fizetés ellenében lehet a tartalmat szolgáltató személlyel kapcsolatba kerülni.
Exponenciálisan nőtt a felhasználók száma
Ahogy fent jeleztük, a koronavírus-járvány miatt sokan próbáltak ezen a platformon keresztül bevételhez jutni, ami egyébként a számokban is megmutatkozik.
A Covid előtt az OnlyFans 20 millió felhasználóval rendelkezett, míg a legutóbbi adatközlésük szerint ez a szám már meghaladta a 120 millió főt.
Ez ráadásul az OnlyFans anyavállalatának számaiban is megmutatkozik, hiszen a Fenix International eredménye igen látványosan nőtt. Persze mindez nem meglepő, ha figyelembe vesszük azt, hogy igen zsíros jutalékot kérnek. Az oldalon működő szolgáltatók, legyen szó erotikus tartalomról, főzőkurzusról, fitness óráról vagy éppen zenéről, 5 és 50 dollár közötti összeget kérhetnek ezért a „rajongóktól”. Ennek ugyanakkor a 20 százaléka a platformot biztosító vállalat számláján marad.
Milliárdos céggé váltak
A megugró felhasználószámnak és az exponenciálisan bővülő tartalomnak köszönhetően a Fenix International forgalma elképesztő mértékben, 615 százalékkal növekedett. Éves forgalmának értéke meghaladta az 1,7 milliárd angol fontot, ami már a befektetők számára is igen jól hangzó összeg. Nem véletlenül tervezi a vállalkozás, hogy alaptőkét emel, és a részvények számát a mostani 100-ról 1 millióra növelik.
A tőkeemeléssel vélhetőleg az OnlyFans alapítói nagyon jól fognak járni, igaz, a tavalyi évben is komoly pénzekhez juthattak. Miután a platform a felnőtt tartalmak Mekkájaként híresült el, akár meglepő is lehet, hogy eddig részben családi vállalkozásként működtek. Egy testvérpár, Tim és Tom Stokely, illetve az édesapjuk, Guy Stokely vezeti a vállalatot, aki korábban a Barclaysnél dolgozott befektetési bankárként. Érdemes megjegyezni azt is, hogy két évvel ezelőtt az OnlyFans anyavállalatában a pornóiparból ismert Leonid Radvinsky szerzett többségi részesedést.
Az a friss hírekből nem derül ki, hogy a tőkeemeléssel párhuzamosan esetleg megtörténik-e az OnlyFans tőzsdei bevezetése is. Ráadásul ennek kapcsán az április végén megjelent beszámolót követően nyilatkozó vezetők sem adtak egyértelmű jelzést. Így aztán az sem egyértelmű, hogy a hamarosan kibocsátásra kerülő értékpapírok jegyzése nyilvános lesz, vagy egy befektetői csoportnak ajánlják fel.
Sokakat érdekelné az OnlyFans
A Financial Times megszólaltatott egy, a tulajdonosokhoz közelálló forrást, aki azt jelezte, hogy komoly érdeklődés van a vállalkozás iránt, több (manapság egyre népszerűbb befektetési formát képviselő) SPAC is nyitott lenne az OnlyFans felvásárlására. Ugyanakkor a hírek szerint sem a Stokely család, sem Radvinsky nem szeretne teljesen kiszállni a cégből, igaz, a részvényeik egy részétől hajlandóak megválni.
Noha a köztudatban a szexuális tartalmakkal került be az alkalmazás, a tulajdonosoknak ezen túlmutató terveik is vannak. Az OnlyFans idén felvásárolta a kívánságlistában utazó Delivery Code Limited vállalatot, a hírek szerint 23,65 millió fontot fizettek érte. Persze volt miből, hiszen a 2020 novemberében zárult pénzügyi évükben 200 millió fontos nyereséget értek el, és annak csak egy kis részét, 20 millió fontot juttattak a tulajdonosoknak osztalék formájában.
Azt is érdemes megjegyezni, hogy az erotikán túlmutató lépés volt az is, hogy számos világsztárt nyertek meg. A zeneiparból Beyoncé vagy Cardi B. az, akire büszke a vállalat, míg a sportolók közül Chris Robshaw rögbjátékost szokták kiemelni. De Rebecca Minkoff divattervező is itt mutatta be, hogy a New York Fashion Week-en mik történtek a kulisszák mögött. A szakértők szerint egyébként az ilyen típusú együttműködések nemcsak az OnlyFans számára előnyösek, de a hírességeknek is, hiszen közvetlenül tudják monetizálni a közösségi médiás rajongótáborukat.