"Pánikról ugyan szó sincs, de nagy nyugtalanság uralkodik az ágazatban" - fogalmazott Frank Huster, a DSLV (Deutscher Speditions- und Logistikverband) vezérigazgatója. Hozzátette: a dízeljárművek belvárosi kitiltása esetén mentességre lenne szüksége a szakmának. "Az önkormányzatoknak méltányosságot kellene gyakorolniuk. A legnagyobb aggodalmunk az, hogy kivétel nélkül mindenkire és mindenre tilalmat rendelnek majd el" - mondta.
A német szövetségi közigazgatási bíróság február végén mondta ki, hogy az önkormányzatoknak a levegő tisztaságának a védelme érdekében a dízeljárművek belvárosi használatának a tilalmát is jogában áll elrendelni. Egy ilyen intézkedés azonban csak a legutolsó eszköz lehet és arányban kell állnia a probléma súlyosságával.
Felismervén az elektromos járművekben rejlő előnyöket, a csomagküldő vállalatok már régen elébe mentek a problémának, amit a környezetszennyező járművek esetleges belvárosi kitiltása jelenthet. A Deutsche Post DHL flottájában például már 5500 saját fejlesztésű és gyártású elektromos furgon üzemel.
Konkurense, a Hermes pedig 2020-ig 1500 elektromos furgont tervez szolgálatba állítani. Céljuk minden német nagyváros ellátásának a biztosítása elektromos furgonokkal 2025-ig.
A taxi- és logisztikai vállalatokkal ellentétben a bérautó vállalatok egyáltalán nem aggódnak a dízelek belvárosi kitiltása miatt. "Nem hinném, hogy számottevő hatással lenne az üzleti modellünkre, hiszen jelenleg is alig van dízelautó a flottánkban" - mondta Stefan Meininghaus, a Buchbinder bérautó szolgálat igazgatója. A Hertz és Sixt bérautó szolgáltatóknál pedig vannak ugyan viszonylag nagy számban dízelautók is, ezek azonban megfelelnek a legújabb, legszigorúbb kibocsátási normáknak.