4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az év elején meglehetősen gyengén nyitott az RTL Klub, majd februárban hiába indították el A Fal című vetélkedőt csak minimálisan tudták feltornázni a számaikat. Március végén azonban erős fegyvert vetnek be.

Hamarosan visszatér a hétköznap estéken az RTL Klub egyik legerősebb napi rendszerességgel jelentkező műsora, a Konyhafőnök. Március 26-tól ugyanis minden hétköznap este a Michelin-csillagos séf, Rácz Jenő, a sztárszakács Fördős Zé és a háziasszony Gáspár Bea keresi a a konyhai tehetségeket az RTL Klub gasztro realityjének legújabb évadában. A csatorna közleménye szerint az immár 7. évadban minden eddiginél komolyabb kihívást jelentő feladatok várnak a Konyhafőnök versenyzőire. Nem márciusban, de várhatóan még az idei évben a TV2 is jelentkezik majd gastro realityvel, a SorozatWiki információi szerint 2018-ban jön a Séfek séfe második évada. Az oldal információi szerint nemrég fejezték be a forgatását, és iparági pletykák szerint a TV2 Csoport ősszel tervezi bemutatni a műsort.

A következő időszakban nem csak a Konyhafőnök versenyzői előtt fognak akadályok tornyosulni, hiszen az RTL előtt is komoly kihívások adódnak. A csatorna ugyanis a korábbi erős dominancia után idén a hétköznap estéken sokkal gyengébb teljesítményt mutatott. Ebben persze szerepet játszott az is, hogy a TV2 szemfülesen előzte meg őket a Piramis című vetélkedővel, ami megszólalásig hasonlított az RTL Klub által tavaszra tervezett A Fal című játékra.

Ismét változik a zsűri összetétele a Konyhafőnök hetedik évadában
Ismét változik a zsűri összetétele a Konyhafőnök hetedik évadában


Utóbbi csatorna ugyan a műsor lenyúlásából igyekezett minél nagyobb botrányt kerekíteni, ám ez a nézőket kevésbé hatotta meg, és rendre többen választották a Stohl András vezette Piramist, mint a Sebestyén Balázs féle Falat. Az RTL Klub vigasza a lehetett csak, hogy miután januárban a Barátok közt messze lemaradt a TV2 gameshowjától, saját vetélkedőjük legalább látótávolságban maradt, és így a hétköznap esték (19-23 óra közötti időszak) egy részét a kereskedelmi célcsoportban sikerült megnyerniük. A mögöttünk hagyott héten péládul a keresekdelmi célcsoportban az Áll az alaku szinte mindig elmaradt az azonos idősávban futó RTL-es műsortól (Barátok közt) és a Drágám add az életed sem tudott az Éjjel-nappal Budapest számain túltenni.

Emellett az utóbbi hetekben a Mi kis falunk révén az RTL hétvégi tartalma is sokkal erősebb lett, és a sorozatnak köszönhetően a szombatokat nagyon simán nyeri. Nem volt ez most szombaton sem, a pajkaszögi történetek feldolgozása lett a legnézettebb műsor mind a 18-49-es korcsoportban, mind pedig a teljes lakosság körében.

A vetélkedőkre visszatérve a mostani hét egyik különlegessége az lesz, hogy az ünnepnapon és az extra pihenőnapon is láthatják ezeket a a műsorok rajongói a TV2-n. A korábbiaktól eltérően ugyanis a kereskedelmi csatorna nem szünetelteti a megszokott hétköznapi műsorokat csütörtökön és pénteken, hanem akkor is követik a normális műsorrendet. Az RTL Klub ugyanakkor nem szakít a hagyományokkal, és családi mozikkal próbálja majd meghódítani a nézőket. Nagy kérdés persze, hogy a meglehetősen régi mozi- és animációs filmek mennyire fogják a készülékek elé ültetni az embereket.

A 10. héten érte el eddigi legjobb eredményét az RTL Klub, ha napi bontásban vetjük össze a két csatorná. Főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban ugyanis öt estét nyertek meg a TV2 által behúzozz kettővel szemben. Az RTL közönségaránya is fele mozdult, ezúttal a tévé előtt ülők 14 százaléka követte a csatornát, míg a TV2-t átlagosan a nézők 10,7 százaléka választotta. Nem változott érdemben az RTL kábelcsatornáinak közönségaránya, a F+ (5% SHR) és a Cool (3,9% SHR) az elmúlt hetek számai körül teljesítettek. A Viasat minimálisan mozdult felfele, a Duna TV közönségaránya pedig lefele csorgott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!