2018. március 13. 05:35

Az év elején meglehetősen gyengén nyitott az RTL Klub, majd februárban hiába indították el A Fal című vetélkedőt csak minimálisan tudták feltornázni a számaikat. Március végén azonban erős fegyvert vetnek be.

Hamarosan visszatér a hétköznap estéken az RTL Klub egyik legerősebb napi rendszerességgel jelentkező műsora, a Konyhafőnök. Március 26-tól ugyanis minden hétköznap este a Michelin-csillagos séf, Rácz Jenő, a sztárszakács Fördős Zé és a háziasszony Gáspár Bea keresi a a konyhai tehetségeket az RTL Klub gasztro realityjének legújabb évadában. A csatorna közleménye szerint az immár 7. évadban minden eddiginél komolyabb kihívást jelentő feladatok várnak a Konyhafőnök versenyzőire. Nem márciusban, de várhatóan még az idei évben a TV2 is jelentkezik majd gastro realityvel, a SorozatWiki információi szerint 2018-ban jön a Séfek séfe második évada. Az oldal információi szerint nemrég fejezték be a forgatását, és iparági pletykák szerint a TV2 Csoport ősszel tervezi bemutatni a műsort.

A következő időszakban nem csak a Konyhafőnök versenyzői előtt fognak akadályok tornyosulni, hiszen az RTL előtt is komoly kihívások adódnak. A csatorna ugyanis a korábbi erős dominancia után idén a hétköznap estéken sokkal gyengébb teljesítményt mutatott. Ebben persze szerepet játszott az is, hogy a TV2 szemfülesen előzte meg őket a Piramis című vetélkedővel, ami megszólalásig hasonlított az RTL Klub által tavaszra tervezett A Fal című játékra.

Ismét változik a zsűri összetétele a Konyhafőnök hetedik évadában Ismét változik a zsűri összetétele a Konyhafőnök hetedik évadában


Utóbbi csatorna ugyan a műsor lenyúlásából igyekezett minél nagyobb botrányt kerekíteni, ám ez a nézőket kevésbé hatotta meg, és rendre többen választották a Stohl András vezette Piramist, mint a Sebestyén Balázs féle Falat. Az RTL Klub vigasza a lehetett csak, hogy miután januárban a Barátok közt messze lemaradt a TV2 gameshowjától, saját vetélkedőjük legalább látótávolságban maradt, és így a hétköznap esték (19-23 óra közötti időszak) egy részét a kereskedelmi célcsoportban sikerült megnyerniük. A mögöttünk hagyott héten péládul a keresekdelmi célcsoportban az Áll az alaku szinte mindig elmaradt az azonos idősávban futó RTL-es műsortól (Barátok közt) és a Drágám add az életed sem tudott az Éjjel-nappal Budapest számain túltenni.

Emellett az utóbbi hetekben a Mi kis falunk révén az RTL hétvégi tartalma is sokkal erősebb lett, és a sorozatnak köszönhetően a szombatokat nagyon simán nyeri. Nem volt ez most szombaton sem, a pajkaszögi történetek feldolgozása lett a legnézettebb műsor mind a 18-49-es korcsoportban, mind pedig a teljes lakosság körében.

A vetélkedőkre visszatérve a mostani hét egyik különlegessége az lesz, hogy az ünnepnapon és az extra pihenőnapon is láthatják ezeket a a műsorok rajongói a TV2-n. A korábbiaktól eltérően ugyanis a kereskedelmi csatorna nem szünetelteti a megszokott hétköznapi műsorokat csütörtökön és pénteken, hanem akkor is követik a normális műsorrendet. Az RTL Klub ugyanakkor nem szakít a hagyományokkal, és családi mozikkal próbálja majd meghódítani a nézőket. Nagy kérdés persze, hogy a meglehetősen régi mozi- és animációs filmek mennyire fogják a készülékek elé ültetni az embereket.

A 10. héten érte el eddigi legjobb eredményét az RTL Klub, ha napi bontásban vetjük össze a két csatorná. Főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban ugyanis öt estét nyertek meg a TV2 által behúzozz kettővel szemben. Az RTL közönségaránya is fele mozdult, ezúttal a tévé előtt ülők 14 százaléka követte a csatornát, míg a TV2-t átlagosan a nézők 10,7 százaléka választotta. Nem változott érdemben az RTL kábelcsatornáinak közönségaránya, a F+ (5% SHR) és a Cool (3,9% SHR) az elmúlt hetek számai körül teljesítettek. A Viasat minimálisan mozdult felfele, a Duna TV közönségaránya pedig lefele csorgott.