A telekommunikációs szolgáltató 2018 első negyedévében ötezer fő online megkérdezésével készített kutatásából kiderült: az internet 37 százalék, a wifi 39 százalék számára közel annyira fontos egy háztartásban, mint a mosógép, vagy a vezetékes telefon, és kétszer több felhasználónak fontosabb az otthoni netezési lehetőség, mint a TV-előfizetés.
A magyar felhasználók több szempontot is figyelembe vesznek a megfelelő internetelőfizetés kiválasztásánál, ahol először a szolgáltatás árára (48 százalék), a csomagban foglalt egyéb szolgáltatásokra (43 százalék) és a letöltési sebességre (43 százalék) fókuszálnak, valamint a jó wifi router (34 százalék) is döntő tényező számukra.
A UPC kutatása szerint korosztálytól függetlenül az emberek 89 százaléka wifin internetezik, és csak 49 százalékuk használ vezetékes internetet. A mobilinternet az otthoni használatban is egyre népszerűbb, 28 százalék internetezik így, ugyanakkor ez a 18-29 éves korosztály körében a legnépszerűbb.
A magyarok legtöbbször hordozható eszközökről használják az internetet, leginkább mobiltelefonról (85 százalék), ezt követi 75 százalékkal a laptop, az asztali számítógép 52 százalékkal, illetve a tablet 44 százalékkal és végül az okostévé 33 százalékkal. Utóbbi egyre nagyobb népszerűségnek örvend a háztartásokban, hiszen funkcióival több eszközt is tud helyettesíteni.
Biztonsági szempontból nem a legoptimálisabb, hogy a válaszadók 43 százaléka még mindig a gyárilag beállított wifi jelszót használja, és a korhatáros tartalmak szűrésében sem alakult ki sokaknál a tudatosság - jegyzik meg.
A vállalat 2017. december 31-i adatai szerint a UPC a közel 1,8 millió magyarországi háztartást elérő és folyamatosan bővülő hálózatain összesen 683 100 kábeltelevíziós, 664 600 szélessávú internetes, 628 000 vezetékes telefon és 88 400 mobilszolgáltatást üzemeltet.