Pénteken közleményben dobolta ki a BKV Zrt., hogy részükről a koronavírus-járvány elleni védekezés rendben folyik. A BKV-sofőrök érdekeit is képviselő Nemzeti Szakszervezet aztán szerda este szintén közleményben reagált a fővárosi cég állításaira, cáfolva a vállalat több állítását.
Emlékeztetőül, a BKV jóhír-csokra a következőket jelentette ki: a közel 10 ezer munkatársnak csak egy ezreléke fertőzött, és a számok ugyan folyamatosan alakulnak, de átlagosan 10 főnél megállnak. Azt is közölték, hogy a biztonságos munkavégzés érdekében kollégáikat folyamatosan ellátják a megfelelő mennyiségű védőfelszereléssel: maszkokkal, kézfertőtlenítő szerekkel, gumikesztyűkkel.
Ezen kívül emlékeztettek, hogy a járművezetőik védelmében az autóbusz- és trolibusz-vezetőállásokat a BKV által üzemeltett járműveken zárttá tették. A villamos járműtípusok (a hannoveri villamosok kivételével) az utastértől elkülönített, zárt vezetőfülkével rendelkeznek, így azokon a járvány tavaszi időszakában sem volt szükséges és indokolt az első ajtók lezárására. A hannoveri villamosok esetében pedig a vezetőfülke és utastér közötti réseket gumiprofillal zárták le.
Az NSZ részéről most Bajzik Tamás elnök a következőket írja:
- az Ikarus 412 típusú, a Skoda Solaris 3 és 4g kocsikon egyik járművezető állás sem zárt, és soha nem is volt az, mert így gyártották ezen típusokat (ez igaz továbbá nagyon sok dízeles buszra is)
- egyedül a GVM trolibusznál van elszigetelve a pilóta
- kordon az első karanténidőszak lezárulta óta nincsen a járművökön
- koronavírus elleni védőfelszerelés "annak jut, akinek jut, aki lemaradt róla, az nem kapott".
"Eddig a járművezetők kaptak március óta összesen 1 pár kórházi gumikesztyűt, egy szemeteszsákot, egy kézfertőtlenítő sprayt, majd 3 kis ampulla zselészerű fertőtlenítőszert, és eddig összesen 4 db mosható szájmaszkot"
- írja Bajzik, aki szerint ezeket az információkat a járművezető tagjaiktól kapták.