Sokan – köztük az mfor.hu szakírója is - kockázatos húzásnak tartották a TV2-nek azt az ötletét, hogy nem kommunikálják előzetesen az őszi műsorrendet. Akkor azt mondták, hogy a TV2 őszi műsorstruktúrája augusztus 27-én indul, ám azt, hogy melyik műsorral, csak az adás napján leplezik le. Ehelyett azt találta ki a csatorna, hogy vicces emojikat tesz a hirdetéseikbe. A csatorna nyilvánvalóan azt várta, hogy a nézők az izgalomtól tövig rágott körömmel ülnek majd augusztus utolsó hétfőjén a készülékek elé, és este hétkor egy ország várja lélegzet visszafojtva, hogy milyen műsorral rukkol majd elő a csatorna.
Ez pedig finoman szólva is nagyon súlyos hiba volt. Lehet, hogy 3-4 évvel ezelőtt egy ilyen akció még célba talált volna, de az elmúlt években a hazai médiafogyasztás alaposan megváltozott, ráadásul sokkal több platform felé oszlott szét. Nem mintha az RTL-nél tévedhetetlen döntéshozók ülnének, de talán nem véletlen, hogy idén a médiavállalat már nem indít új kábeltévét, helyette viszont online csatornákat indítottak. Az online tartalom mellett a tévés szektorban is élesedett a verseny, így, ha egy műsort nem tolnak meg komoly reklámkampánnyal, akkor ma már a két nagy kereskedelmi tévén is visszafogott számokat fog elérni.
Pedig, ha "nem gondolja túl a dolgot" a TV2-nek bizony lett volna adu a kezében, hiszen az őszi nyitányon ismét bevetették azt a műsort, ami egyszer már kifogott az RTL-en. Este 7-től ugyanis Stohl András és a Piramis került a képernyőkre, ám így, hogy a nézők nem tudtak róla, természetesen a celebeket felvonultató Nyerő párosra kapcsoltak. Így viszont, hogy sokan belekóstoltak abba a műsorba, meglehetősen reménytelen dolog visszacsábítani a nézőket a TV2-re. Az RTL műsora annak ellenére, hogy a trash-reality vonalhoz közelít, sokkal feszesebb, így könnyebben maradnak ott az adásidő alatt a nézők, mint akár a Piramis, akár az azt követő Masterchef VIP című főzős vetélkedőn. Pedig utóbbi műsortípus is tud jól működni, ezt a Konyhafőnökkel az RTL többször bizonyította is. Amiatt viszont, hogy a Nyerő páros utcahossznyi előnyt szerez, el is dől az esti versengés, a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest ugyan alacsonyabb közönségaránnyal futnak, mint Luxus Vivienék, de így is bőven nyeri a főműsoridős (19-23 óra közötti) szakaszt az RTL.
Az elmúlt évek tapasztalata alapján szinte biztos, hogy ez a béna rajt el is döntötte október közepéig a hétköznapokat, amelyeket így rendre el fog bukni a TV2. A csatorna számára ezek után a hétvégék jelenthetnek reményt. Persze úgy tűnik, itt is sikerült komoly hendikeppel indulni, ahonnan nem lesz egyszerű visszakapaszkodniuk. Az nem kérdés, hogy a következő nyolc hétben szombatonként nem osztanak lapot nekik, A mi kis falunk ugyanis most is tarolni fog. A harmadik évad első része jelezte is, hogy mi várható, miután a 35. heti tévés nézettségi rangsorban mind a kereskedelmi célcsoportban (18-49 év között), mind pedig a teljes népességben a legnézettebb műsor lett.
Ennél érdekesebb lesz vélhetőleg a vasárnap. A hét utolsó napja az elmúlt években rendre a TV2-é volt, amely két nagy sajátgyártású műsorával, a Nagy Duettel és a Sztárban sztárral uralta ezt az időszakot. A csatorna beharangozója alapján ősszel az utóbbi műsor visszatér, kérdés, hogy a szokásos módon le tudja-e majd tarolni a piacot. Az RTL ugyanis elindította a Szenzációs négyes – Generációk csatája című műsorát, amely konkurenciát jelenthet. Nagy kérdés persze, hogy a nézőket mennyire osztják meg az olyan produkciók, mint amikor Oszvald Marika pankrátorrá válik, vagy ÉNB Lali egyszál semmiben előadott táncos produkciója. Ha a műsor az első adáshoz hasonlóan csak a csatorna átlagát tudja hozni, már akkor sem lesz sétagalopp a vasárnapi győzelem a TV2 számára. A Sztárban sztár ugyan szinte mindig bőven 20 százalék feletti közönségarányt ért el az elmúlt évadokban, ám akkor az RTL műsorai nem tudták megközelíteni ezt a lélektani határt.
A 35. héten az átlagos közönségarányt nézve az RTL Klub nagyon sokat javított, hiszen átlagosan a képernyők előtt ülők 17,6 százaléka követte a csatornát, főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva. Ennek köszönhetően utcahosszal vezetnek a TV2 előtt, akik mint fent jeleztük csúnyán beragadtak, hiszen a közönségaránya csak 8,5 százalék volt. Nem változott érdemben az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+ közönségaránya, ez 5,3 százalékot ért el. Némileg visszaesett viszont a Cool (2,8% SHR), amelynek egyre kisebb az előnye a Viasat 3-mal (2,4% SHR) szemben. A Duna TV most ismét hátralépett, és 0,8 százalék lett a közönségarányuk.