4p

Nagyon elkalibrálta az őszi indulást a TV2, miközben az RTL Klubnak minden bejött.

Sokan – köztük az mfor.hu szakírója is - kockázatos húzásnak tartották a TV2-nek azt az ötletét, hogy nem kommunikálják előzetesen az őszi műsorrendet. Akkor azt mondták, hogy a TV2 őszi műsorstruktúrája augusztus 27-én indul, ám azt, hogy melyik műsorral, csak az adás napján leplezik le. Ehelyett azt találta ki a csatorna, hogy vicces emojikat tesz a hirdetéseikbe. A csatorna nyilvánvalóan azt várta, hogy a nézők az izgalomtól tövig rágott körömmel ülnek majd augusztus utolsó hétfőjén a készülékek elé, és este hétkor egy ország várja lélegzet visszafojtva, hogy milyen műsorral rukkol majd elő a csatorna.

Ez pedig finoman szólva is nagyon súlyos hiba volt. Lehet, hogy 3-4 évvel ezelőtt egy ilyen akció még célba talált volna, de az elmúlt években a hazai médiafogyasztás alaposan megváltozott, ráadásul sokkal több platform felé oszlott szét. Nem mintha az RTL-nél tévedhetetlen döntéshozók ülnének, de talán nem véletlen, hogy idén a médiavállalat már nem indít új kábeltévét, helyette viszont online csatornákat indítottak. Az online tartalom mellett a tévés szektorban is élesedett a verseny, így, ha egy műsort nem tolnak meg komoly reklámkampánnyal, akkor ma már a két nagy kereskedelmi tévén is visszafogott számokat fog elérni.

Pedig, ha "nem gondolja túl a dolgot" a TV2-nek bizony lett volna adu a kezében, hiszen az őszi nyitányon ismét bevetették azt a műsort, ami egyszer már kifogott az RTL-en. Este 7-től ugyanis Stohl András és a Piramis került a képernyőkre, ám így, hogy a nézők nem tudtak róla, természetesen a celebeket felvonultató Nyerő párosra kapcsoltak. Így viszont, hogy sokan belekóstoltak abba a műsorba, meglehetősen reménytelen dolog visszacsábítani a nézőket a TV2-re. Az RTL műsora annak ellenére, hogy a trash-reality vonalhoz közelít, sokkal feszesebb, így könnyebben maradnak ott az adásidő alatt a nézők, mint akár a Piramis, akár az azt követő Masterchef VIP című főzős vetélkedőn. Pedig utóbbi műsortípus is tud jól működni, ezt a Konyhafőnökkel az RTL többször bizonyította is. Amiatt viszont, hogy a Nyerő páros utcahossznyi előnyt szerez, el is dől az esti versengés, a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest ugyan alacsonyabb közönségaránnyal futnak, mint Luxus Vivienék, de így is bőven nyeri a főműsoridős (19-23 óra közötti) szakaszt az RTL.

Óriási bukta lett a Piramis
Óriási bukta lett a Piramis

Az elmúlt évek tapasztalata alapján szinte biztos, hogy ez a béna rajt el is döntötte október közepéig a hétköznapokat, amelyeket így rendre el fog bukni a TV2. A csatorna számára ezek után a hétvégék jelenthetnek reményt. Persze úgy tűnik, itt is sikerült komoly hendikeppel indulni, ahonnan nem lesz egyszerű visszakapaszkodniuk. Az nem kérdés, hogy a következő nyolc hétben szombatonként nem osztanak lapot nekik, A mi kis falunk ugyanis most is tarolni fog. A harmadik évad első része jelezte is, hogy mi várható, miután a 35. heti tévés nézettségi rangsorban mind a kereskedelmi célcsoportban (18-49 év között), mind pedig a teljes népességben a legnézettebb műsor lett.

Nagyon szeretik a nézők Pajkaszeg kalandjait
Nagyon szeretik a nézők Pajkaszeg kalandjait

Ennél érdekesebb lesz vélhetőleg a vasárnap. A hét utolsó napja az elmúlt években rendre a TV2-é volt, amely két nagy sajátgyártású műsorával, a Nagy Duettel és a Sztárban sztárral uralta ezt az időszakot. A csatorna beharangozója alapján ősszel az utóbbi műsor visszatér, kérdés, hogy a szokásos módon le tudja-e majd tarolni a piacot. Az RTL ugyanis elindította a Szenzációs négyes – Generációk csatája című műsorát, amely konkurenciát jelenthet. Nagy kérdés persze, hogy a nézőket mennyire osztják meg az olyan produkciók, mint amikor Oszvald Marika pankrátorrá válik, vagy ÉNB Lali egyszál semmiben előadott táncos produkciója. Ha a műsor az első adáshoz hasonlóan csak a csatorna átlagát tudja hozni, már akkor sem lesz sétagalopp a vasárnapi győzelem a TV2 számára. A Sztárban sztár ugyan szinte mindig bőven 20 százalék feletti közönségarányt ért el az elmúlt évadokban, ám akkor az RTL műsorai nem tudták megközelíteni ezt a lélektani határt.

A 35. héten az átlagos közönségarányt nézve az RTL Klub nagyon sokat javított, hiszen átlagosan a képernyők előtt ülők 17,6 százaléka követte a csatornát, főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportot vizsgálva. Ennek köszönhetően utcahosszal vezetnek a TV2 előtt, akik mint fent jeleztük csúnyán beragadtak, hiszen a közönségaránya csak 8,5 százalék volt. Nem változott érdemben az RTL népszerűbb kábelcsatornája, a F+ közönségaránya, ez 5,3 százalékot ért el. Némileg visszaesett viszont a Cool (2,8% SHR), amelynek egyre kisebb az előnye a Viasat 3-mal (2,4% SHR) szemben. A Duna TV most ismét hátralépett, és 0,8 százalék lett a közönségarányuk.

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!