6p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

A nyári tévés műsorrend utolsó hetében korántsem meglepő, hogy melyik műsor lett a legnézettebb. Kiderült végre milyen műsorokkal indítja az őszt a TV2.

Noha a mai nagy felbontású tévéken már valóban élvezhető látvány tűzijátékot nézni, borítékolható, hogy az augusztus 20-át a készülékek előtt töltőknek csupán az elenyésző töredéke rendelkezik OLED, QLED vagy 4k-s felbontású tévével. Más statisztikai adatokból ismert, hogy az idős és a kevésbé tehetős emberek töltenek a legtöbb időt a tévé előtt, így feltételezhető, hogy a nemzeti ünnepen is így történt. Ezek a nézők pedig kényelmi vagy anyagi okokból nem a helyszínen, hanem a tévé előtt nézték a szokásos ünnepi tűzijátékot. Nem csak augusztus 20-án, de az egész hetet tekintve ez lett a legnézettebb műsor. Ha a különböző célcsoportokat megnézzük, akkor azt láthatjuk, hogy a 18-49 évesek körében a készülékek előtt ülők 18,5 százaléka nézte a tűzijátékot, míg az idősebbeket jobban reprezentáló teljes népességben ez az arány 27 százalékos volt.

A Duna TV-n közvetített műsor egyébként az utána következő Budavári Palotakoncert számait is erősen felhúzta. Ismerve a hazai nézők preferenciáit, a teljes népesség esetén mért közel 10 százalékos közönségarány igencsak meglepő egy ilyen műsornál. Főleg, ha figyelembe vesszük azt, hogy a Duna TV sokkal inkább az általános tömegnek szóló adásai általában a közelében sincsenek ennek a mutatónak. Hogy az idősek körében a 20-i műsorok sokaknak érdekes csemegét jelentettek, azt az is mutatja, hogy a vízi- és légiparádé is az átlagosnál sokkal nagyobb érdeklődést generált.

A közmédia az augusztus 20-i műsorok mellett ismét a sportműsorokkal ért el szélesebb közönséget. A Forma 1-es közvetítés mindkét fontos célcsoportban a top 10 műsorba került. Az elmúlt hetekben többször lamentáltunk azon, hogy a magyar foci, illetve a Vidi BL menetelése mennyire hidegen hagyja a nézőket, és csupán egy szűk réteg szórakozása az aranylábú fiúk csodálata. Úgy tűnik, ha földrengésszerű változás nem is történt, ám az mindenképpen elmondható, hogy az eddigieknél többen izgultak a készülékek előtt a magyar bajnoknak. A kereskedelmi célcsoportban a mérkőzés közönségaránya már meghaladta a 10 százalékot, de a teljes népességben is ehhez a lélektani szinthez közel volt ez a mutató.

Az utolsó nyári műsorrend szerinti héten az első két helyet ugyan nem tudta elvinni a kereskedelmi célcsoportban a legnézettebb műsorok listáján az RTL Klub, de egyébként ismét tarolt. A csatorna szokásosan jól teljesítő műsorai hozták a megszokott szintet, így az Éjjel-nappal Budapest, a Fókusz, a Barátok közt és a Híradó is folyamatosan a csatorna átlaga körül vagy azt meghaladóan teljesített. Emellett a nyár felfedezettjének tekinthető Doktor Murphy és az Amerika kapitány teljesített kimagaslóan.

A TV2 műsorairól is fellebbent a fátyol

A győztes csapaton ne változtass, gondolhatták a TV2-nél, és ennek jegyében a Tények után az esti műsorsávba Stohl András került. Az általa vezetett Piramis az év elején nagyon jól teljesített, és a vetélkedőnek köszönhetően a hétköznapok versenye nagyon kiegyenlítődött a két csatorna között. A helyzet érdekessége, hogy az év elején a Piramis azzal A Fal című műsorral csapott össze, amelyről a Stohl vezette műsort koppintották. A másolat mégis több nézőt vonzott, mint a Sebestyén Balázs féle licenc műsor. A tavaszi vereség után a maga nemében visszavágó lesz, hiszen az RTL-en futó Nyerő párost Balázs vezeti.

Az RTL mellett szól, hogy a műsorában több ismert celebritás szerepel, akik között vannak olyan karakterek akik képesek elvinni a showt, elég csak Vasvári Luxus Vivient és Szegedi Fecsó Ferencet, de véleményünk szerint hasonló megosztó, de mégis érzelmeket generáló Delhusa Gjon is. Ahogy érdekes lesz egy más szerepben látni Gáspár Lacit, a Barátok köztből is ismert Solti Ádámot, vagy éppen Veiszer Alindát. A mérleg másik oldalán viszont egy jól bejáratott és sikeres műsor van a Piramis révén. Hozzá kell persze tenni, hogy a Gundel Takács Gábor-féle Áll az alku kapcsán is nagy durranást letetett várni, ami először még talán be is jött, ám tavasszal már úgy tűnt, hogy leáldozóban van a műsor szerencsecsillaga.

A Viasat 3-ra tért vissza a kívízmester.
A Viasat 3-ra tért vissza a kívízmester.

A sportkommentátorként is ismert tévésről ennek ellenére nem kell a nézőknek lemondania. Gundel Takács Gábor ugyanis a VIASAT3 műsorán tér vissza a tudásalapú vetélkedők műfajához. A KérdezŐ (Who's asking?) nagyszabású stúdióvetélkedő izraeli fejlesztésű, amely szülőhazája mellett számos más országban sikert aratott. A KérdezŐ első adása után, egyetlen alkalomra a luxusfeleségek is visszatértek a képernyőre, ebben mutatták meg a műsor legmegosztóbb párosa, Vasvári Vivien és – már hivatalosan is férje – Fecsó hogyan állt oltár elé.

Visszatérve a két országos csatornára, a Nyerő páros feszesebb lesz, így 20:10-től már a Barátok közt, majd azt követően az Éjjel-nappal Budapest látható, 10 óra után pedig sorozatok. A TV2-nél kevesebb műsor lesz, hiszen a Piramis a konkurens csatorna műsoránál hosszabb lesz, azt követően pedig Master Chef VIP kerül képernyőre. Itt már komolyabb bulvár felhozatalt láthatnak a csatorna nézői, hiszen szerepelni fog benne: többek között Demcsák Zsuzsa, Mádai Vivien, Janicsák Veca, vagy éppen Pásztor Anna.

Bár nagyon nehéz előzetesen jósolni, hogy melyik csatorna ér majd révbe. Ugyanakkor a 7 órától kezdődő műsorsáv meghatározó lesz, Amelyik adó ott erősebb lesz az borítékolhatóan az egész estét uralni fogja.

 

 

 

 

Visszatérve a 34. heti adatokra, a csatornák átlagos közönségarányát összevetve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub 13,6 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 a képernyők előtt ülők 7,4 százalékát érte el. A F+ nem tudott az országos csatornára felzárkózni ugyanis az egy héttel korábbihoz képest 5,3 százalékos közönségarányt ért el, ami 0,5 százalékpontos visszaesés. A F+-t ismét csak a Cool követte, az esetükben 3,6 százalékos közönségarányt mértek, majd a Viasat3 (1,9% SHR) jött a sorban, míg a középmezőnyt a Duna TV (1,8% SHR) zárta.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!