6p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nyári tévés műsorrend utolsó hetében korántsem meglepő, hogy melyik műsor lett a legnézettebb. Kiderült végre milyen műsorokkal indítja az őszt a TV2.

Noha a mai nagy felbontású tévéken már valóban élvezhető látvány tűzijátékot nézni, borítékolható, hogy az augusztus 20-át a készülékek előtt töltőknek csupán az elenyésző töredéke rendelkezik OLED, QLED vagy 4k-s felbontású tévével. Más statisztikai adatokból ismert, hogy az idős és a kevésbé tehetős emberek töltenek a legtöbb időt a tévé előtt, így feltételezhető, hogy a nemzeti ünnepen is így történt. Ezek a nézők pedig kényelmi vagy anyagi okokból nem a helyszínen, hanem a tévé előtt nézték a szokásos ünnepi tűzijátékot. Nem csak augusztus 20-án, de az egész hetet tekintve ez lett a legnézettebb műsor. Ha a különböző célcsoportokat megnézzük, akkor azt láthatjuk, hogy a 18-49 évesek körében a készülékek előtt ülők 18,5 százaléka nézte a tűzijátékot, míg az idősebbeket jobban reprezentáló teljes népességben ez az arány 27 százalékos volt.

A Duna TV-n közvetített műsor egyébként az utána következő Budavári Palotakoncert számait is erősen felhúzta. Ismerve a hazai nézők preferenciáit, a teljes népesség esetén mért közel 10 százalékos közönségarány igencsak meglepő egy ilyen műsornál. Főleg, ha figyelembe vesszük azt, hogy a Duna TV sokkal inkább az általános tömegnek szóló adásai általában a közelében sincsenek ennek a mutatónak. Hogy az idősek körében a 20-i műsorok sokaknak érdekes csemegét jelentettek, azt az is mutatja, hogy a vízi- és légiparádé is az átlagosnál sokkal nagyobb érdeklődést generált.

A közmédia az augusztus 20-i műsorok mellett ismét a sportműsorokkal ért el szélesebb közönséget. A Forma 1-es közvetítés mindkét fontos célcsoportban a top 10 műsorba került. Az elmúlt hetekben többször lamentáltunk azon, hogy a magyar foci, illetve a Vidi BL menetelése mennyire hidegen hagyja a nézőket, és csupán egy szűk réteg szórakozása az aranylábú fiúk csodálata. Úgy tűnik, ha földrengésszerű változás nem is történt, ám az mindenképpen elmondható, hogy az eddigieknél többen izgultak a készülékek előtt a magyar bajnoknak. A kereskedelmi célcsoportban a mérkőzés közönségaránya már meghaladta a 10 százalékot, de a teljes népességben is ehhez a lélektani szinthez közel volt ez a mutató.

Az utolsó nyári műsorrend szerinti héten az első két helyet ugyan nem tudta elvinni a kereskedelmi célcsoportban a legnézettebb műsorok listáján az RTL Klub, de egyébként ismét tarolt. A csatorna szokásosan jól teljesítő műsorai hozták a megszokott szintet, így az Éjjel-nappal Budapest, a Fókusz, a Barátok közt és a Híradó is folyamatosan a csatorna átlaga körül vagy azt meghaladóan teljesített. Emellett a nyár felfedezettjének tekinthető Doktor Murphy és az Amerika kapitány teljesített kimagaslóan.

A TV2 műsorairól is fellebbent a fátyol

A győztes csapaton ne változtass, gondolhatták a TV2-nél, és ennek jegyében a Tények után az esti műsorsávba Stohl András került. Az általa vezetett Piramis az év elején nagyon jól teljesített, és a vetélkedőnek köszönhetően a hétköznapok versenye nagyon kiegyenlítődött a két csatorna között. A helyzet érdekessége, hogy az év elején a Piramis azzal A Fal című műsorral csapott össze, amelyről a Stohl vezette műsort koppintották. A másolat mégis több nézőt vonzott, mint a Sebestyén Balázs féle licenc műsor. A tavaszi vereség után a maga nemében visszavágó lesz, hiszen az RTL-en futó Nyerő párost Balázs vezeti.

Az RTL mellett szól, hogy a műsorában több ismert celebritás szerepel, akik között vannak olyan karakterek akik képesek elvinni a showt, elég csak Vasvári Luxus Vivient és Szegedi Fecsó Ferencet, de véleményünk szerint hasonló megosztó, de mégis érzelmeket generáló Delhusa Gjon is. Ahogy érdekes lesz egy más szerepben látni Gáspár Lacit, a Barátok köztből is ismert Solti Ádámot, vagy éppen Veiszer Alindát. A mérleg másik oldalán viszont egy jól bejáratott és sikeres műsor van a Piramis révén. Hozzá kell persze tenni, hogy a Gundel Takács Gábor-féle Áll az alku kapcsán is nagy durranást letetett várni, ami először még talán be is jött, ám tavasszal már úgy tűnt, hogy leáldozóban van a műsor szerencsecsillaga.

A Viasat 3-ra tért vissza a kívízmester.
A Viasat 3-ra tért vissza a kívízmester.

A sportkommentátorként is ismert tévésről ennek ellenére nem kell a nézőknek lemondania. Gundel Takács Gábor ugyanis a VIASAT3 műsorán tér vissza a tudásalapú vetélkedők műfajához. A KérdezŐ (Who's asking?) nagyszabású stúdióvetélkedő izraeli fejlesztésű, amely szülőhazája mellett számos más országban sikert aratott. A KérdezŐ első adása után, egyetlen alkalomra a luxusfeleségek is visszatértek a képernyőre, ebben mutatták meg a műsor legmegosztóbb párosa, Vasvári Vivien és – már hivatalosan is férje – Fecsó hogyan állt oltár elé.

Visszatérve a két országos csatornára, a Nyerő páros feszesebb lesz, így 20:10-től már a Barátok közt, majd azt követően az Éjjel-nappal Budapest látható, 10 óra után pedig sorozatok. A TV2-nél kevesebb műsor lesz, hiszen a Piramis a konkurens csatorna műsoránál hosszabb lesz, azt követően pedig Master Chef VIP kerül képernyőre. Itt már komolyabb bulvár felhozatalt láthatnak a csatorna nézői, hiszen szerepelni fog benne: többek között Demcsák Zsuzsa, Mádai Vivien, Janicsák Veca, vagy éppen Pásztor Anna.

Bár nagyon nehéz előzetesen jósolni, hogy melyik csatorna ér majd révbe. Ugyanakkor a 7 órától kezdődő műsorsáv meghatározó lesz, Amelyik adó ott erősebb lesz az borítékolhatóan az egész estét uralni fogja.

 

 

 

 

Visszatérve a 34. heti adatokra, a csatornák átlagos közönségarányát összevetve (főműsoridőben a 18-49 évesek körében) az RTL Klub 13,6 százalékos közönségarányt ért el, míg a TV2 a képernyők előtt ülők 7,4 százalékát érte el. A F+ nem tudott az országos csatornára felzárkózni ugyanis az egy héttel korábbihoz képest 5,3 százalékos közönségarányt ért el, ami 0,5 százalékpontos visszaesés. A F+-t ismét csak a Cool követte, az esetükben 3,6 százalékos közönségarányt mértek, majd a Viasat3 (1,9% SHR) jött a sorban, míg a középmezőnyt a Duna TV (1,8% SHR) zárta.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!