2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ikonikus brit bakancsgyártó vegán lábbeliként futtatott műanyag felsőrészes cipőket dobott a piacra. Bejött: az állatbarát fogyasztók viszik, mint a cukrot, és közben - igaz, más tényezőknek is köszönhetően - 70 százalékkal ugrott meg a cég éves nyeresége.

70 százalék növekedéssel 85 millió fontra (29,6 milliárd forintra) ugrott a Dr Martens nyeresége a vállalat márciussal zárult üzleti évében, írja a Guardian. A siker nem kis részben annak is köszönhető, hogy az ikonikus brit lábbeligyártó cég vegán jelzővel futtatott műbőr felsőrészű bakancsszériát dobott piacra.

A modern állattartás etikai kérdéseire egyre érzékenyebb fogyasztóknak köszönhetően külön a vegán sorozat értékesítése többszáz százalékkal növekedett meg az elmúlt években, mondta Kenny Wilson, a vállalat vezetője. A műbőrös bakancsok azonban még így is csak 4 százalékát teszik ki a vállalat teljes eladásainak. (Hogy az állat- és környezetvédő magatartás, az ebből az indíttatásból vásárolt műbőr cipők, valamint a bolygó egyre súlyosbodó műanyag-szennyezettsége hogy fér össze, az már egy másik kérdés.)

A cég online eladásai is jócskán megugrottak: az előző évi értéket annak kétharmadával felülmúlva tavaly már 72,7 millió fontot (25,4 milliárd forintot) tettek ki. Amik még megtolták a Dr Martens szekerét, azok a hagyományoktól elrugaszkodó termékek voltak, mint a szandálok, a gyerekcipők és a Sex Pistolsszal és Marc Jacobsszal közös kollaborációs darabok.

Továbbra is sikeres emellett a cég azon gyakorlata, hogy újabban igyekszik kihagyni a harmadik feleket az értékesítésből, és növeli a közvetlenül az ügyfélnek eladott termékek arányát. Ennek a gyakorlatnak a bevételei egy év alatt 42 százalékkal nőttek, és hajszállal 200 millió font (69,8 milliárd forint) alatt álltak meg, a teljes eladások 44 százalékát kitéve.

A Dr Martens az utóbbi években nyaktörő tempóban növekedett. Az elmúlt öt és fél évben közel megtriplázták a bevételeiket, 160,4 millió fontról (55,9 milliárd forint) 454,4 millió fontra (158,6 milliárd forint). A vágtatás 2013-ban kezdődött, amikor a Permira magántőke-társaság 300 millió fontért (104,7 milliárd forint) megvette a céget. A tulajdonosok viszont most már aratni akarnak, és a Dr Martens eladását fontolgatják.

(Guardian)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!