2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A készleteket növelni kell, a potenciális akvizíciós célpontok között első helyen szerepelnek az olyan országok, ahol a Mol már jelen van - mondta a Világgazdaságnak Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója.

Hernádi Zsolt elmondta, hogy míg más nagy olajtársaságok erőforrásai biztosítottak, profitjuk elenyésző hányadát fordítják alternatív beruházásokra, például nap- vagy szélerőműprojektekre. A Mol a mérete miatt is megteheti, hogy teljesen más stratégiát követ, új piacokat céloz meg új típusú termékekkel.

A Mol a környező országok többségében piacvezető, vagy az első helyeken áll. Ismerik a kultúrát, gyáraik vannak, szakembereik, szervizállomásaik, kiszolgálóegységeik. Adódik a kérdés, hogy mit lehet mindezzel kezdeni, azonkívül, hogy üzemanyagot értékesítenek. Ha ezen csak 10-15 év múlva kezdenének el gondolkodni, akkor már késő lenne. Fontos szempont, hogy a Mol töltőállomásai nagy forgalmú helyeken nagy területet foglalnak el. A benzinkutakra ma már különböző szolgáltatások épülnek, autómosók vagy például a Fresh Corner kávézók.

Tavaly több mint 40 millió csésze kávét adott el a Mol, "úgy is fogalmazhatunk, hogy a Mol a régió egyik legnagyobb kávézója lett. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ez nem nyereséges üzlet" - fogalmazott Hernádi Zsolt. Mint mondta, a fogyasztói szolgáltatások üzletágának jövedelmezősége 18 százalékkal nőtt, ezért tervezik a szolgáltatási kör további bővítését.

Mint mondta, más olajtársaságok kiszervezik a kereskedelmi tevékenységet, ők viszont úgy gondolják, hogy miután mindenük megvan hozzá, maguk üzemeltetik ezeket az egységeket. Jó úton vagyunk ahhoz, hogy igazi kiskereskedő vállalat legyünk - mondta.

Arra a kérdésre, hogy gondolkoznak-e új kitermelési területek megszerzésén, úgy válaszolt: opportunista álláspontra helyezkedtek, tehát ha van lehetőség, akkor mozdulni fognak. A készleteket növelni kell, a potenciális akvizícios célpontok között első helyen szerepelnek az olyan országok, ahol már jelen vannak, helyismerettel rendelkeznek és ismerik a résztvevőket is. A fókusz továbbra is Oroszországon, Pakisztánon, a Közel-Keleten, az Északi-tengeren és persze a Kárpát-medencén van - olvasható a Világgazdaságban.



Jöjjön el a 2019-es év egyik legizgalmasabb KKV-eseményére! Több mint 50 előadó és panelbeszélgetés-résztvevő 5 szekcióban! Hogyan tudják kihasználni a magyar KKV-k a digitalizációban rejlő lehetőségeket, és miből tudják ezt finanszírozni? A geopolitikai kihívások, a Brexit és a kereskedelmi háború tükrében mi vár a magyar KKV-kra?
Néhány név az előadók közül: MAGYAR LEVENTE - Külgazdasági és Külügyminisztérium, miniszterhelyettes - JAKAB LÁSZLÓ - Innovációs és Technológiai Minisztérium, miniszteri főtanácsadó - FÁBIÁN GERGELY - Magyar Nemzeti Bank, igazgató - WOLF LÁSZLÓ - OTP Bank, vezérigazgató-helyettes - JELASITY RADOVAN - Erste Bank, vezérigazgató - BALOG ÁDÁM - MKB Bank, elnök-vezérigazgató - HEGEDÜS ÉVA - Gránit Bank, elnök-vezérigazgató - BÚZA ÉVA - Garantiqa, vezérigazgató - RASKÓ GYÖRGY - agrárközgazdász - SALGÓ ANDRÁS - BMW Group Magyarország - FERNBACH ZOLTÁN - Mercedes-Benz Hungária Kft., Hálózatfejlesztési és tréning igazgató - LAUFER TAMÁS - IVSZ, elnök
*/

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!