2019. január 10. 12:59
mfor.hu

Egyelőre csak versenyfelügyeleti eljárást indítottak.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a webáruházat üzemeltető S.C. Dante International S.A. ellen, mert valószínűsíti, hogy a vállalkozás nem megfelelően alakította ki és ellenőrizte 2018. novemberi Black Friday akciója feltételeit, árazását, illetve kedvezményrendszerét.

Kevés termék, milliónyi érdeklődő

A hatóság szerint a cég tévesen mérte fel a szükséges készletmennyiséget – a várható érdeklődés nagyságához képest. A vállalkozás az akció idején tanúsított magatartásával megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát, hiszen nem tartotta szem előtt a szakmai gondosság követelményét.

Az áruház saját becslése szerint az eMAG weboldala a Black Friday napján 2,7 millió egyedi látogatóval rendelkezett, a rendelések összértéke pedig 6,8 milliárd forintot tett ki. A fogyasztói döntéshozatal feltételezett torzítása így olyan széles körben valósulhatott meg, amely hatással lehetett a versenyfolyamatokra is.

Egyelőre csak vizsgálódnak

A GVH megjegyzi: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Reagált az eMAG

Az eMAG egy olyan márka, mely számára a fogyasztók érdekeinek védelme és a törvények tiszteletben tartása kiemelten fontos, éppen ezért az értékesítési kampányaink minden esetben összhangban vannak a jogszabályokkal. A Black Friday akciót több hónapos előkészítő munka eredményeképp jött létre. Az előkészítés során gondos árképzési és készletekkel kapcsolatos tervezés is történt különböző szempontok szerinti mélyelemzés alapján, mindezt azzal a céllal, hogy képesek legyünk betartani a fogyasztóknak tett ígéreteinket. Teljes mértékig együttműködünk a Gazdasági Versenyhivatallal és minden szükséges információt megadunk a Black Friday kampánnyal kapcsolatos félreértések tisztázásához és az ehhez kapcsolódó, Marketplace partnerek által végzett értékesítési aktivitásokkal kapcsolatban egyaránt.