5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kötöttpályás közlekedésnek köszönhetően újra egységes villamoshálózattal lehet majd közlekedni Budán

2016. január 16-ától (szombat) elindul a budai új fonódó villamoshálózat. A kötöttpályás közlekedésfejlesztési beruházásnak köszönhetően újra egységes villamoshálózattal lehet majd közlekedni Budán, ami nagymértékben lecsökkenti, illetve megszüntetheti az átszállások számát.

Az új kötöttpályás közlekedés elindulásával a térségnek az autóbusz közlekedése át fog alakulni, többek között az egyik jelentős és tradicionális 86-os buszvonal, január 15 estétől (péntek) meg fog szűnni. A 86-os buszra emlékezve a Budapesti Közlekedési Társaság (BKK) nosztalgia járatokat fog aznap indítani – áll a Budapest Közlekedési Vállalat (BKV) közleményében.

Az új fonódó villamoshálózat az észak-, közép-, és dél-budai területeket fogja összekötni, így a jelenleg széttagolt budai villamos vonalak helyett a projektben a 17-es villamos egyesül három budai járattal, a 19-es, a 41-es és a 61-es vonalakkal, így észak-déli irányban egész Budát átívelő villamosvonalak jönnek létre. Óbudáról átszállásmentes kötöttpályás kapcsolat létesül a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH- csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé. Az átadott kötöttpályás vonalakon új, akadálymentes CAF villamosok is közlekednek majd.

Ilyenek a CAF óriási villamosai

A projekt az Új Széchenyi Terv Közlekedési Operatív Programjának segítségével uniós és hazai forrásból lett megvalósítva, mintegy 15,9 milliárd forintnyi összegből.

A fejlesztés érinti a Széll Kálmán tér vágányhálózatát is kapcsolódva a tér rekonstrukciójához. Korábban írtuk, hogy a 2014 őszén elkezdődött fonódó villamosprojekt támogatási összegének 4,5 milliárd forinttal történő megemelésére azért volt szükség, mert a BKK módosította a terveket, és ugyanezen projekt keretében a Margit híd budai hídfőjénél a 4-6-os villamosvonal vágányainak felújítása, illetve a Széll Kálmán tér felújítása kapcsán elvégzendő vágány- és megállófelújítás is bekerült a fonódó villamosprojektbe.

Megújuló menetrend és vonalak Budán 2016. január 16-ától:

Az új, részletes forgalmi rend a BKK honlapjáról és Facebook-oldaláról, valamint az érintett megállókban kihelyezett térképes tájékoztatókról és a budai tömegközlekedési járműveken bemondott hangos tájékoztatókból ismerhető meg részletesen.

A Batthyányi tér a munkálatok befejezése előtt

A 17-es villamos meghosszabbított útvonalon, a Margit híd, budai hídfőtől a Széll Kálmán téren, az Alkotás utcán és a Fehérvári úton át a Savoya Parkig közlekedik, míg a 18-as jelzéssel a továbbiakban nem közlekedik villamos. A új vonalon akadálymentes CAF villamosok is közlekednek.

A budai fonódó projekttől külön megvalósuló, Clark Ádám téri villamos-alagút kiszélesítési beruházás befejezése 2016 márciusában várható, és annak érdekében valósul meg, hogy a tér új villamosok közlekedésére alkalmas legyen. Ennek elkészültéig a 19-es és a 41-es villamos két szakaszon, megosztva közlekedik, mind a Bécsi út/Vörösvári úttól, mind a dél-budai végállomásától a Clark Ádám térig, ahol a Lánchíd alatti gyalogos-alagúton átsétálva másik villamos-szerelvényre átszállva lehet továbbutazni. A munkálatok befejeződéséig a 109-es busz meghosszabbított útvonalon, a Szent Gellért tér metrómegállóig viszi az utasokat.

A Clark Ádám téri villamosalagút-felújítás elkészültével a 19-es és a 41-es villamos várhatóan március közepétől a jelenlegi dél-budai végállomásától meghosszabbított útvonalon a Batthyány téren át a Bem rakpart–Frankel Leó út–Bécsi úton keresztül a Bécsi út/Vörösvári út végállomásig közlekedik

A 47-es villamos változatlan útvonalon közlekedik majd, menetrendje módosul. A Szent Gellért tér és a Városház tér között az új, 56-os jelzésű villamos fog közlekedni.

A 48-as és a 49-es villamos, valamint a 7-es, a 29-es, a 34-es, a 65-ös, a 65A, a 106-os, a 134-es és a 253-as busz közlekedésében nem lesz változás.

A 9-es busz jelenlegi, Kőbánya irányú útvonala a Nyugati pályaudvarnál véglegessé válik: a busz a Podmaniczky utca érintése nélkül, a Szent István körútról közvetlenül a Bajcsy-Zsilinszky útra kanyarodva közlekedik.

A 86-os busz a továbbiakban nem közlekedik. Szerepét Óbudán a 9-es, a 111-es, és az új 109-es busz, továbbá a buszoknál gyorsabb villamosjáratok: a 17-es, a 19-es és a 41-es villamos veszi át. A Budafoki úti buszvonal-szakaszon az immár teljes üzemidőben és hétvégén is közlekedő 133-as busszal lehet majd utazni.

Néhány érdekesebb szám a fonódóról:

•    Lefektetett sínek hossza: 14.980 méter

•    Akadálymentes vagy akadálymentesített peronok száma: 22 darab

•    Áramellátási kábelek hossza: 47.888 méter

•    Tartóoszlopok száma: 252 darab

•    Újonnan épített betonfelület: 17.500 köbméter

•    Forgalomtechnikai beavatkozás: 13 csomópontban

•    Újonnan ültetett növények, telepített zöldfelületek: 82 darab fa, 1843 négyzetméter cserje, 2770 négyzetméter fű

•    Új pad: 68 darab

•    Új szemetes: 115 darab

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!