A japán gazdasági, kereskedelmi és ipari minisztérium által létrehozott csoport olyan nagy iparvállalatokat tudhat tagjai sorában mint a Matsushita Electric Industrial Co., a Hitachi Ltd., a NEC Corp., a Sharp Corp., a Fujitsu Ltd., a Nippon Telegraph and Telephone Corp., valamint vezető média cégeket, a Japan Broadcasting Corp.-ot, a Dentsu Inc.-et, a Tokyo Broadcasting System Inc.-et, ezen kívül a Waseda University és Meiji Gakuin University kutató intézeteit.
Két munkabizottság alakult a kereső szolgáltatás technológiai paramétereinek, valamint kulturális és szociológiai aspektusainak kidolgozására, illetve elemzésére. A bizottságok márciusban teszik közzé köztes, majd júniusban végleges jelentésüket.
A nagyobb japán média cégek próbálkoztak már saját internetes kereső motor kifejlesztésére, de alulmaradtak a Google, a Yahoo! és a Microsoft szolgáltatásaival vívott versenyben, így végül adoptálták azokat. Hármójuk nagyságrendi előnye aztán végképp elvette a kedvét a japán vállalatoknak minden további próbálkozástól.