3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Idén is folytatódik a drogériák fejlődése: a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru kategória kiskereskedelmi eladását 14 százalékkal növelték 2008 első felében, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Így a 60 kategória együttes forgalma a drogériákban fél év alatt meghaladta a 36 milliárd forintot.

Az értékesítési csatornák versenyében jelentősen javult a drogéria pozíciója: A Nielsen által mért 60 kategória értékben mért kiskereskedelmi forgalmából a bolttípus piaci részesedése a tavaly első félévi 24-ről 26 százalékra növekedett ebben az évben.

A bolthálózat kis mértékben bővült: amíg tavalyelőtt összesen 2816 háztartási vegyi áru szakboltot regisztrált a Nielsen cenzusa, addig múlt év végén 2845-öt. Ezzel megfordult az öt éve kezdődött csökkenő trend.

A plusz boltszám a láncok terjeszkedésének köszönhető. Tavaly a dm-drogerie markt tizenhét egységgel bővítette hálózatát, és idén az első négy hónap során további hattal.

A Rossmann múlt évben tizenegy, most áprilisig egy új üzletet nyitott. A Schlecker tavaly majdnem megduplázta hálózatát: kilenc láncszemmel bővült, majd  idén négy hónap alatt újabb kettővel. Tavaly tíz üzlettel indult a Müller, amely egyelőre nem terjeszkedett tovább. A drogériák teljes forgalmához érzékelhetően hozzájárulnak a DDA és a 100 forintos boltok is.

A drogériák átlagos piaci részesedéséhez képest általában kis kategóriák forgalma emelkedik ki ebben a bolttípusban. Ahogyan egy évvel korábban, 2008. január-júniusban is az arcradír és a lábápolási segédeszköz érte el a legmagasabb, 66, valamint 65 százalékos mutatót.

Figyelemre méltó, hogy a drogériák többségének még mindig kicsi az eladótere. 60 százalékuk sorolható az 1-50 négyzetméteres szegmensbe, míg 40 százalék az 50 négyzetmétert meghaladóba. Tíz évvel korábban az arány még 70:30 százalékos volt. A koncentrálódás tehát itt is megfigyelhető.

Fontos a területi elhelyezkedés

A drogéria csatorna pozíciójának további javulása nagyban függ a terjeszkedés lehetőségeitől. A szaküzletek földrajzi megoszlásában korábban az északnyugati országrész kiemelkedett. Ma is az öt megye (Vas, Győr-Moson-Sopron, Veszprém, Komárom-Esztergom és Fejér) alkotja az egyetlen olyan Nielsen-régiót, ahol a lakosság számarányához képest sűrűbb a háztartási és illatszerüzletek hálózata.

Ezzel szemben, a Budapestet és Pest megyét magában foglaló központi régióban, valamint északkeleten kisebb a drogériák számaránya, mint a lakosságé.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!