3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Harminchárom százalékkal haladta meg az idei "kíberhétfőn" az online vásárlások száma a tavalyit, az értékük pedig túlszárnyalta a 2010-ben felállított, 1,03 milliárd dolláros rekordot - jelentette kedden a Coremetrics, az IBM adatelemző cége.

A "kíberhétfő" a csütörtöki hálaadás utáni első olyan munkanap, amikor az amerikaiak tömegesen térnek vissza a munkahelyi komputereikhez, s rendelik meg a karácsonyra szánt ajándékokat vagy a saját felhasználásra szánt, leszállított értékű termékeket. A kereskedők csakúgy, mint a "fekete péntek" elnevezésű, ünnep utáni bevásárló napon, hétfőn is jelentős árengedményekkel és ingyenes házhozszállítással ösztönzik az embereket online vásárlásra. 
 

Az idei "kíberhétfői" eladások összértéke a várakozások szerint eléri az 1,2 milliárd dollárt. Most fordult elő másodszor, hogy egyetlen nap leforgása alatt 1 milliárd dollárnál nagyobb forgalmat sikerült lebonyolítani az interneten, ami az elemzők szerint világosan mutatja a "kíberhétfő" növekvő jelentőségét az Egyesült Államokban.  Egy-egy online megrendelés átlagos értéke 198,26 dollár volt, ami 2,6 százalékkal haladta meg a tavalyit.

A legkelendőbb cikkek egyike az Amazon online könyvforgalmazó Kindle olvasója volt, amelyből idén négyszer annyit adtak el, mint tavaly ilyenkor, a favorit pedig az újonnan piacra dobott Kindle Fire volt. Az eBay slágere a 16 gigabájtos Apple iPad 2 volt, amelyet 50 dollárral a gyártó által ajánlott ár alatt, 449 dollárért forgalmaztak, s amelyből hétfő reggel kevesebb mint 2 óra alatt kifogytak. A Wal-Mart 209 dollárért adta a 81 centis képátmérőjű HDTV-t.

Több forgalmazónál a "kíberhétfői" kedvezmények egész héten tartanak. Az első eredmények alapján úgy tűnik, hogy az akciós hétvégével gyakorlatilag az összes kereskedő jól járt, de a legnagyobb nyertes a Wal-Mart, a Best Buy és Macy's áruházlánc volt. Az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség mérései szerint a hálaadást követő négy napon 16,4 százalékkal nőtt a vásárlások száma. Egy fogyasztó átlagban 398,62 dollárt (92 ezer forint) költött a "fekete péntek" hétvégéjén, ebből 150,53 százalékot - vagyis az egész összeg 38 százalékát - online módon. Az amerikai igazságügyi minisztérium szerint egyébként a "kíberhétfőt" megelőzően 150, hamisított termékeket forgalmazó weboldat kapcsoltak le - közölte kedden a The Washington Post.
 
MTI 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!