5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Járt nálunk egy repülőgép mutatóba, de azóta sincs hír sem Álmosról, sem a többiről. Sólyom szilvalekváros kenyeret viszont már ehetünk.

Bár a legelején arról szólt a fáma, hogy akár augusztusban már utasokat szállíthat az új magyar légitársaság, a Sólyom, majd augusztus végén a társaság vezérigazgatója szeptemberi dátumot jelölt meg, a hónap végéhez közeledve még mindig csak a várakozás szakaszában vagyunk. Pedig a háttérben mintha gőzerővel zajlanának a munkálatok, hiszen a Turizmus Online értesülése szerint két új vezetővel bővül a Sólyom Airways csapata. Október közepétől Tamás László lesz a Sólyom Airways értékesítési igazgatója, Gerenczi Tamás pedig marketing és termékfejlesztési vezetői megbízatást kapott. Érdekesség, hogy mindketten aktív szerepet játszottak a Qatar Airways magyarországi piaci bevezetésében.

Ráadásul már több partnere is ismertté vált a Sólyomnak. Az airportal.hu számolt be arról nemrég, hogy a légitársaság földi kiszolgáló partnere a várakozásokkal ellentétben nem a Malév megszűnése után is működését folytató Malév Ground Handling Zrt. lesz, hanem a Celebi Groung Handling Hungary Kft. A cég 2006-ban, a Budapest Airport Handling Kft. felvásárlásával jelent meg a ferihegyi repülőtéren, mint szolgáltató. A vállalat az isztambuli Celebi Ground Handling Inc. tulajdona, amely 1958-ban jött létre. Törökországban egyébként ez volt az első magántulajdonú földi kiszolgáló cég. Budapesten pedig a Celebi végzi több nagy és magas nívójú légitársaság, köztük az ötcsillagos Qatar Airways kiszolgálását is. A Sólyom karbantartó partnere pedig az Aeroplex Közép-Európai Légijármű Műszaki Központ Kft., melyre egyébként az airportal.hu cikke szerint vételi ajánlatot is tettek, akárcsak a Malév Groung Handling-re.

Mindennek ellenére napról napra fogy az esély, hogy még idén felszállhatna a Sólyom. Bár a vezetők szerint a hatóságokhoz jó ideje beadták a dokumentumokat, kérelmeket, egyelőre semmilyen válasz nem érkezett a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalától. A napi.hu információi szerint szakmai berkekben úgy látják, fontos dokumentumokat hiányol a hatóság, ilyen például a légitársaság finanszírozására szóló biztosítékok hiánya. A lapnak Vágó József elmondta, hogy a Sólyom légitársaság jelenleg 100 százalékban magyar tulajdonban van - ez a korábban bejelentett hat gép üzembe állítására és működtetésére vonatkozik. A tervekben szereplő 50 gépes flottához ománi és dubaji pénzügyi források állnak rendelkezésre, hitel vagy tulajdonrész-vásárlás formájában. Ezeket eddig azonban nem hívták még le.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökének korábbi nyilatkozata szerint egyébként a cég kommunikációja igencsak előrehaladott, hiszen összhangban sincs azzal, amit ők a benyújtott adatok alapján látnak.

Minderre egyébként a Sólyom Holding vezérigazgatója, Lucsik János a Facebookon tett közzé egy cáfolatot, melyben megerősíti hitét a cégben, kifejti, hogy szerinte a sajtóorgánumok a meglévő munkát szeretnék lejáratni. Majd felsorolja, mi mindent tettek az elmúlt hónapokban; újdonság, hogy Magyarország legnagyobb vágóhídjának indításán is dolgoznak. 

15 Sólyom-cég készül?

Ha pedig már a háttérben folyó munkálatokról van szó, akkor érdemes megjegyezni azt is, hogy a cégnyilvántartás szerint 15, az új légitársasághoz kapcsolódó cég létezik (bejegyzés alatt jelenleg), melyek a Sólyom AIR és egy működési terület néven futnak. Többségük esetében a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a székhely, és többek között földi kiszolgáló, ingatlankezelő és építőipari beruházó kft is található a listában, sőt lesz Sólyom AIR FORCE ONE Kft. is.

Ami pedig a gépeket illeti, augusztusban mutatóban láthatta a közönség Álmos vezért, ami azonnal fordult is vissza az indulási helyére alkatrészekért. Ezen túlmenően a Sólyom Holding vezére szerint 6 gépre van lízingszerződésük, melyek közül kettő már teljesen üzemkész állapotban van, másik kettőnél pedig jelenleg is zajlanak az előkészítési munkálatok.

Mindenesetre a társaság indulásával szkeptikusokat vélhetően a fentiek sem tudják meggyőzni, főleg, hogy a Sólyom Holding vezére, Lucsik János szerint még mindig várnak a működési engedélyre. Sokak esetében ráadásul az csak erősíti a kétségeket a Sólyom Holding hirtelen - már-már semmiből - "feltűnő" márkaépítési szándéka, mely jóval előrehaladottabb állapotban van, mint ahogy a légitársaság helyzete áll. Ennek érdekében a Sales One Kft.-vel is partnerek lettek, amely cég vezetőinek előélete sajtóinformációk szerint nem igazán makulátlan.

Sólyom-lekvárt már ehetünk

Nincs még menetrend, nincsenek árak, sem információs telefonszám, viszont már van saját márkájú - Sólyom logóval ellátott - étolaj, ásványvíz, liszt és szatmári szilvalekvár, illetve utóbbinak pálinkával "extrásított" változata is. A cég kommunikációja alapján pedig idén még szeretnének megjelenni a Sólyom logós energiaitallal, aztán következőnek higiéniai termékekkel is.

Elnézve egyébként a Facebook-honlapon megjelent fotókat a termékekről, enyhén "photoshoppolt" hatást keltenek, ráadásul a Sólyom logó feltüntetését sem cifrázták túl, amit egyébként a hozzászólok több véleményben is megjegyeztek. Emellett olyan is van, aki az egész Sólyom légitársaságot egy kiválóan felépített marketingfogásnak nevezte: "amennyiben ez egy élelmiszeripari termékkör piaci bevezetése, akkor zseniális - végy egy brandingelt repülőgépet és a termékeid logóját azonnal egy ország megismeri". Egy légitársaság esetében ugyanakkor kicsit furcsának tartja az élelmiszeriparban való megjelenést.

Főleg, hogy nem ez lesz az egyetlen ágazat, ahol a Sólyom, mint márka megjelenhet. Ahogy a fentebbi táblázatból kiderül: lesz itt még építőipari, ingatlanforgalmazói, de marketing, pr-vállalkozás is többek között. 

(Forrás: I love Sólyom - Facebook)

Sz.S
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!