2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

2016 utolsó negyedévében kiugró mértékben csökkent a BKV-nál dolgozók létszáma. Hirtelen 1038 fővel lettek kevesebben.

2016 utolsó negyedévében 9378 dolgozója volt a BKV-nak - derül ki a közlekedési társaság honlapján megjelent dokumentumból. Ez a harmadik negyedévihez képest 1038 fővel kevesebb embert jelent.

Tekintve, hogy a BKV dolgozói létszáma 2014 óta lényegében konstansnak tekinthető  és nagyobb mozgás a tavalyi évben alakult ki, az ezer fős apadás mindenképpen figyelemre méltó változás, melynek hátterében nem tömeges felmondás és nem is nagy létszámú leépítés áll.

"Az utolsó negyedévben a 2016. november 7-i HÉV-kiválás hatására csökkent a létszám több mint ezer fővel" - tájékoztatta a BKV lapunkat.

A tavalyi év legnagyobb dolgozói létszámot érintő változását az egyik ágazat kiválása eredményezte, ám hasonló okok miatt számoltunk be a korábbi negyedévekben több száz fős csökkenésről. A harmadik negyedév végéig ugyanis 428 alkalmazottjától vált meg a BKV. Ez

"főleg az Autóbusz- és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság területét érintette, melynek hátterében elsősorban az új autóbusz-üzemeltetési modell miatti teljesítménycsökkentés áll" - tájékoztatta az mfor-t korábban a BKV.

Mindez némileg ellentmondásban áll az elmúlt hetek, társaságot érintő híreivel, miszerint egyre nagyobb munkaerőhiánnyal küzdhet a BKV is, főleg a járművezetőket illetően. A kettő azonban nem zárja ki egymást. A leépítések ugyanis teljesen más munkaköröket érintettek, főként szellemi és a karbantartó állományt, mint ahol mostanság problémákkal küzd a közlekedési társaság.

Az mfor.hu-t arról tájékoztatta a társaság, hogy

"három nagy munkaköri főcsoport minősül hiányszakmának: ezek a járművezetők, a szakmunkások és a mérnökök".

Székely Sarolta
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!