2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az ágazat vezető vállalata, a Nokia szerint az idén - csakúgy mint tavaly - mintegy negyedével bővül a világ mobiltelefon piaca. Korábban a Nokia ennél alacsonyabb piacbővülési előrejelzést adott.

A tavalyi egész évről a Nokiánál úgy becsülik, hogy a mobilok száma az egész világon 24 százalékkal 795 millió készülékre nőtt, és ebből a cég részesedése 265 millió készülék volt - rekord mennyiség, 28 százalékkal több a 2004-esnél. A cég vezetője, Jorma Ollila, a harmadik generációs mobiltelefonoknak szentelt világkongresszuson Barcelonában úgy nyilatkozott, hogy a Nokiánál az idén 40 millió UMTS mobiltelefon eladását várják. A világ idei teljes UMTS-készülék értékesítését 100 millióra becslik, így a Nokia a harmadik generációs mobiltelefonok eladásában várhatóan mintegy 40 százalékos piaci részt biztosít magának. Ollila ezenkívül együttműködést jelentett be a rivális Sony Ericssonnal is a mobil televíziók területén. A két cég a jövőben egyezteti gyártási normáit.

Nemrégiben közzétett adatai alapján, tavaly egész évben a Nokia 3,616 milliárd eurós adózott eredményt ért el, 13 százalékkal többet a 2004-es 3,192 milliárdnál. Az üzemi eredmény 7 százalékkal, 4,639 milliárd euróra nőtt 4,326 milliárdról, ezen belül a mobiltelefon-gyártásban 5 százalékkal, 3,598 milliárd euróra csökkent, a multimédia-termékeknél (ezek főleg számítógépek) majdnem ötszörösére, 836 millió euróra nőtt, a vállalati megoldásoknál pedig az üzemi veszteség 258 millió euróra nőtt 210 millióról, a hálózati termékeknél 3 százalékkal, 855 millió euróra csökkent a többlet. A forgalom 16 százalékkal - 2000 óta a leggyorsabban - 34,191 milliárd euróra nőtt 29,371 milliárdról.

Ami a piac hazai vonatkozásait illeti, a Nokia magyarországi vezetője, Imfred de Jong az mfor.hu-nak nyilatkozva elmondta, a rendszer még gyerekcipőben jár, ezért a fogyasztót meg kell ismertetni a benne rejlő lehetőségekkel. Ez időbe telik, de a következő 5 évben a kommunikációs csatornák gyökeres változáson mennek keresztül, s ebben szerepet kap a 3G is. Néhány országban ennek már felfedezhetők a nyomai, gyorsabban növekszik a piac, mint annak idején a GSM esetében. A technológia fejlesztésében pedig a magyar üzem is részt vesz.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!