A társaság bruttó árbevétele 6,9 százalékkal 10,1 milliárd forintra nőtt, míg a nettó értékesítés 8,1 százalékkal volt magasabb, és 6,1 milliárd forintot tett ki. Ezen belül a belföldi értékesítés 5,5 milliárdra nőtt.
A kereslet növekedésében jelentős szerepet játszott, hogy a húsvét idén áprilisban volt, míg tavaly márciusra esett. Bár az elemzések szerint enyhe piaci javulás érzékelhető, a tendencia tartósságával kapcsolatban a Zwack menedzsmentje nem túlzottan optimista.
A működési költségeken belül a személyi jellegű ráfordítások az előző évi szinten maradtak. A Zwack 5%-os bérfejlesztést hajtott végre a 300 ezer forint havi kereseti szintet el nem érő munkavállalók körében. Az ennél magasabb jövedelműek körében nem történt emelés. A fenti béremelésből adódó költségnövekedést ellensúlyozta, hogy átlagosan 2,4 százalékkal kisebb volt az alkalmazotti létszám az idei első félévben, mint a tavalyiban.
Az amortizációs költségek (-47 millió Ft; -12,5%) elsősorban a visszafogott beruházási aktivitás miatt zsugorodtak.
Az egyéb működési ráfordítások összege 15,4 százalékkal nőtt. A növekedés döntő része (123 mFt) a marketing költségek emelkedéséből fakadt.
Összességében a nagyobb prémium termék-értékesítésből származó többlet fedezet és a fenti költségváltozások eredőjeként az üzemi eredmény 109 millió forinttal (12,1%-kal) emelkedett.
A pénzügyi eredmény közel 31,2 százalékkal (35 millió forinttal) növekedett.
A Zwack Nemzetközi Pénzügyi Jelentési Szabványok (IFRS) szerinti adózott eredménye 894 millió forint lett, mely 20,2 százalékkal magasabb a bázisnál (744 millió Ft).
mfor.hu