8747 ponton fejezte be a szerdai kereskedést a tokiói tőzsde Nikkei 225 indexe, ez 0,45 százalékkal volt alacsonyabb a keddi értéknél. A hongkongi Hang Seng eközben 0,14 százalékkal feljebb kapaszkodott, a kínai Shanghai Composite viszont a héten még nem nyitott ki. Szerdán szünnap volt a dél-koreai részvénypiacon is, míg a tajvani tőzsde vezető indexe 0,44 százalékot veszített.
Ázsiában jól indult a nap, majd a kereskedés második felében fordultak le az indexek az autógyárak vezetésével. A befektetők elsősorban Spanyolország miatt aggódnak, mindenki arra vár, hogy Madrid hivatalosan is európai mentőcsomagot kérjen. Emellett a hét második felében a tengerentúlon megjelenő munkaerőpiaci adatok tartják lázban a piacokat, ma a magánszektor foglalkoztatását jelző ADP-index szeptemberi adatát ismerhetjük meg, majd pénteken átfogó munkanélküliségi adatot közölnek az amerikai hatóságok.
Hongkongban a Dongfeng Motor Group 3,65 százalékkal esett vissza, míg a Guangzhou Automobile Group 2,36 százalékkal lett olcsóbb. Az autógyárak elsősorban a kínai-japán szigetvita miatt estek vissza, mivel a két ország cégei között komoly stratégiai együttműködések vannak, és a befektetők attól tartanak, hogy a feszültségek miatt ezek is sérülhetnek.
A másik oldalon a pénzügyi szektor állt Hongkongban: az AIA Group 1,73 százalékkal erősödött a nap második felére, míg a China Merchants Bank 1,53 százalékos pluszban volt, a China Citic Bank Corp. pedig 1,9 százalékkal drágult. Mellettük az Esprit divatcég papírjai 2,35 százalékot javítottak, míg a Cathay Pacific Airways 3,17 százalékkal ugrott keddi értéke fölé.
Tokióban a Toyota ugyan 0,37 százalékkal feljebb kapaszkodott, a Honda árfolyama viszont 1,05 százalékkal esett vissza. A Nissan közben 2,12 százalékot veszített miután bejelentette, hogy amerikai eladásai 1,1 százalékkal estek vissza az egy évvel korábbi szinthez képest.
mfor.hu