4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Május 18-án megtörtént az év legjobban várt részvénybevezetése, azonban a közösségi oldal csalódást okozott, részben emiatt, részben pedig a láz elmúltával az utóbbi hetekben ritkult a nemzetközi sajtóban a Facebookkal kapcsolatos hírfolyam. 40 nappal a bevezetés után az elemzők egy része továbbra is optimista a részvénnyel szemben, mások viszont további kockázatokat látnak.

Eltelt az első 40 nap a Facebook tőzsde bevezetése óta, a Marketwatch most azt vizsgálta meg, hogy értékelik az elemzők a papír jövőjét. A részvény a szerdai nyitás után nem sokkal 33 dollár körül állt, ami 3 százalékkal maradt el az egy nappal korábbi záróárfolyamtól. A bevezetés 38 dolláron történt, a befektető láz hatására jóval 40 dollár fölé is felment az árfolyam, utána viszont az első hetekben egészen a 26 dolláros mélypontig esett vissza, majd onnan kezdett megint felfelé kapaszkodni.

A Citigroup két elemzője, Mark Mahaney és Neil Doshi 35 dolláros célárfolyamot határoztak meg a Facebook-részvényekre, vagyis minimális emelkedést tartanak elképzelhetőnek a jelenlegi szinthez képest. A két szakember hosszútávú potenciált lát a papírokban középtávú kockázatokkal - írták szerdán megjelent elemzésükben. A pozitívumok között emelték ki a Facebook megtámadhatatlan pozícióját a legnagyobb közösségi oldalként. Az oldalnak 900 millió felhasználója van világszerte azon a globális hirdetési piacon, mely a becslések szerint 130 milliárd dollárt ér el 2015-re.

A Citi elemzői szerint a legnagyobb kockázat abban rejlik, hogy két osztályba sorolták a részvényeket, emellett kiemelték, hogy a legnagyobb internetes piacon, Kínában továbbra sem tudta elérni az amerikai cég, hogy engedélyezzék az oldal használatát. Mahaney és Doshi szerint egyelőre a társaság menedzsmentje sem bizonyította be rátermettségét. A 35 dolláros célárfolyammal a Citi a 2014-re jósolt jövedelmezőség negyvenszeresére értékeli a Facebookot, szerintük ez az értékelés alátámasztható a vállalat növekedési potenciáljával.

A Bank of America Merrill Lynch szakembere Justin Post szintén optimistán tekint a közösségi oldal hosszútávú kilátásaira, ő 38 dolláros célárfolyamot határozott meg, vagyis véleménye szerint a papírok visszakapaszkodhatnak a bevezetés szintjére. Post szerint komoly növekedési lehetőség van a Facebook előtt, hiszen jelenleg mindössze évi 5 dollárnyi bevételt generál a cégnek egy felhasználó, ez kevesebb mint hatoda a rivális Google adatának. A BofA szakembere szerint az új hirdetési eszközök az év második felében megdobhatják a Facebook bevételét, azonban addig érdemes óvatosan viszonyulni a vállalathoz, amíg nem tud meggyőző modellel előállni a mobilhirdetések terén is.

Anthony DiClemente, a Barclays elemzője 35 dolláros célárfolyamot adott meg a cég részvényeire, szerinte a legnagyobb pozitívum, hogy tapasztalataik szerint a cégvilág a jövőben is komoly összeget költ majd közösségi médián való hirdetésre és jelenlétre. DiClemente szerint az oldal nagy előnye, hogy rengeteg felhasználóhoz tud nagyon pontosan targetált reklámokat eljuttatni.

A Morgan Stanley szerint a Facebooknak ma egyedülálló lehetősége van, hogy felhasználóbázisával pénzt csináljon a mobil internetezés világából, ami a jövő legfontosabb trendje lehet. A szakemberek felülsúlyozásra és vételre javasolják a papírt 38 dolláros célárfolyam mellett. Ehhez persze azt is hozzá kell tenni, hogy a Facebook-kibocsátás egyik legnagyobb bonyolítója a Morgan Stanley volt.

A legoptimistábbak a Goldman Sachs elemzői, akik 42 dolláros célárfolyamot határoztak meg, mivel szerintük a vállalat lesz "a Web új korszakának" egyik nyertese. Szerintük a korábbinál sokkal jobban célzott reklámokat hoz majd a jövő az interneten, ezen a téren pedig a közösségi oldal mindenkinél jobb helyzetben van. A Goldman szerint az a félelem, hogy a felhasználók megunják az oldalt, túl van értékelve. A szakemberek kiemelték, hogy a Facebook csak most kezdte kidolgozni mobilos hirdetési megoldását, ami a hírek szerint prémium áron nyújt majd szolgáltatást a cégeknek.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!