2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Mihalics Ügyvédi Iroda egy magánbefektető képviseletében pert indított a Volkswagen AG-vel szemben a Fővárosi Törvényszéken.

A pert az autógyártó által az emissziós értékek kapcsán tanúsított magatartásával összefüggésben keletkezett részvény árfolyam veszteség érvényesítése érdekében indította a magánbefektető. A Volkswagen AG-vel szemben indított per elsődleges célja az árfolyamveszteség, mint kár érvényesítése. A perben elsődleges jogi kérdés a joghatóság, vagyis annak megítélése, hogy a hazai magánbefektetők kárigényét magyar bíróság jogosult-e elbírálni. Másodlagos kérdés a sajtóban megjelent emissziós magatartás és a részvényárfolyam veszteség közötti ok-okozati összefüggés. Harmadlagos kérdés a kár bekövetkezte, annak mértéke.

Mindeközben az érintett magyar autótulajdonosoknak egyelőre várniuk kell - mondta Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke az M1 aktuális csatornán hétfőn. Hangsúlyozta, lényegében ezt a választ kapták azok az autótulajdonosok is, akik személyesen keresték meg az érintett magyarországi forgalmazókat. Egyelőre nem lehet tudni, hogy valamilyen kártérítés jár-e majd a gépkocsik tulajdonosainak - közölte.

Képre kattintva galéria nyílik!

Kovács Kázmér kitért arra, hogy a nitrogén-oxid kibocsátás mérésére alkalmas műszert Magyarországon a műszaki vizsgáknál nem használnak. Hozzátette azt is, hogy a Magyarországon nagy szériában forgalmazott gépkocsiknál nem a hazai közlekedési hatóság mérései alapján állítják ki a típusbizonyítványt.

A környezetre káros, ha a nitrogén-oxid kibocsátás nagyobb a megengedettnél, de hogy egy autótulajdonos számára ez jár-e kézzelfogható hátránnyal, azt még nem tudni - fogalmazott az ügyvéd. A lehetséges hátrányok között említette, hogy a gépkocsik környezetvédelmi besorolásának jelentősége lehet a dugódíjnál vagy a szmogriadónál.

A dízelbotrányban érintett autómárkák vevői számára már elérhetők az alvázszámkereső programok, Kovács Kázmér ezzel kapcsolatban azt mondta, ezek segítségével csak annyi derül ki, hogy egy jármű érintett lehet-e.

MTI/mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!