2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Péntek reggel jelentek meg az Európai Unió országainak októberi autóértékesítési adatai, egyelőre durván romlik a kép - olvasható a Concorde pénteken kiadott elemzésében. Az eladások csökkenésében közrejátszhatott az is, hogy októberben érvényesült először a megnehezedett hitelhez jutás hatása.

Október volt az első teljes hónap, amikor a megnehezedett hitelhez jutás hatása érvényesülhetett, az eredmény nem is maradt el. Az új autók eladása az EU-ban (Románia és Bulgária nélkül) 14,5 százalékkal csökkent, amely alátámasztja a múlt hónap során már megjelent vállalati híreket termeléscsökkentésről, kényszerszabadságról - áll a Concorde pénteki elemzésében.

Országokra lebontva jól láthatók a válsággócok, a nagy piacok közül Spanyolország 40 , Nagy Britannia 23, Olaszország 18.9 százalékkal kevesebb autót értékesített, mint tavaly ilyenkor. Viszonylag jól teljesített a francia és a német piac, az előbbi -7.4, az utóbbi -8.2%-ot hozott. Az új EU piacok relatíve segítettek, itt csak 3.2%-os a visszaesés, ezen belül Csehország, Lengyelország és Szolvákia komoly növekedést könyvelhetett el, az utóbbi ország vélhetően a világ leggyorsabban növekvő autópiacai közé tartozik, 18.5%-kal több autót eladva, mint tavaly ilyenkor. Bár lehet, hogy a magyar értékesítés egy része is itt jelenik meg....

Az egyes gyártók között is óriási különbségek vannak, a nagy gyártók közül a legrosszabbul a csődközeli helyzetben lévő General Motors (-25,2%), valamint a Toyota (-23,6%) szerepelt. Jól teljesített viszont a Volkswagen (csoportszinten -7.6%), ezen belül az Audi egyenesen növelte is értékesítését 3%-kal. Szintén jól szerepelt a Fiat, amely mintegy 5%-os visszaesést könyvelhetett el. A prémiumgyártók közül a BMW 10.4, míg a Daimler 16 százalékkal kevesebb adásvételi szerződésre ütött pecsétet.

Összességében inkább az értékesítési válság mélyüléséről lehet beszélni, egyelőre nem látszik a fordulat. Kérdés, hogy a különböző kormányzati programok mennyire tudják a visszaesést megállítani, többek között Németország tervezi az új autók gépjárműadójának eltörlését az első két évre, ezzel serkentve az eladásokat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!