Október volt az első teljes hónap, amikor a megnehezedett hitelhez jutás hatása érvényesülhetett, az eredmény nem is maradt el. Az új autók eladása az EU-ban (Románia és Bulgária nélkül) 14,5 százalékkal csökkent, amely alátámasztja a múlt hónap során már megjelent vállalati híreket termeléscsökkentésről, kényszerszabadságról - áll a Concorde pénteki elemzésében.
Országokra lebontva jól láthatók a válsággócok, a nagy piacok közül Spanyolország 40 , Nagy Britannia 23, Olaszország 18.9 százalékkal kevesebb autót értékesített, mint tavaly ilyenkor. Viszonylag jól teljesített a francia és a német piac, az előbbi -7.4, az utóbbi -8.2%-ot hozott. Az új EU piacok relatíve segítettek, itt csak 3.2%-os a visszaesés, ezen belül Csehország, Lengyelország és Szolvákia komoly növekedést könyvelhetett el, az utóbbi ország vélhetően a világ leggyorsabban növekvő autópiacai közé tartozik, 18.5%-kal több autót eladva, mint tavaly ilyenkor. Bár lehet, hogy a magyar értékesítés egy része is itt jelenik meg....Az egyes gyártók között is óriási különbségek vannak, a nagy gyártók közül a legrosszabbul a csődközeli helyzetben lévő General Motors (-25,2%), valamint a Toyota (-23,6%) szerepelt. Jól teljesített viszont a Volkswagen (csoportszinten -7.6%), ezen belül az Audi egyenesen növelte is értékesítését 3%-kal. Szintén jól szerepelt a Fiat, amely mintegy 5%-os visszaesést könyvelhetett el. A prémiumgyártók közül a BMW 10.4, míg a Daimler 16 százalékkal kevesebb adásvételi szerződésre ütött pecsétet.
Összességében inkább az értékesítési válság mélyüléséről lehet beszélni, egyelőre nem látszik a fordulat. Kérdés, hogy a különböző kormányzati programok mennyire tudják a visszaesést megállítani, többek között Németország tervezi az új autók gépjárműadójának eltörlését az első két évre, ezzel serkentve az eladásokat.