2018. március 20. 19:38
mfor.hu

Továbbra sem sikerül a Teslának a terveknek megfelelő mennyiségű járművet gyártani, pedig a Model 3 iránt óriási lenne a kereslet.

Hiába ígéri meg időről időre a Tesla vezére, Elon Musk, hogy a gyár "népautójának" a gyártása hamarosan felpörög, a Model 3-ból továbbra sem tudnak annyit készíteni, mint amennyit szeretnének. A vállalat legolcsóbb elektromos autója hiába tűnik sikertörténetnek, hiszen óriási az érdeklődés a típus iránt, a Tesla képtelen a terveknek megfelelő mennyiségű autót előállítani.

Tavaly júliusban, amikor az első járművet átadták új tulajdonosának, még azt tervezték, hogy a Model 3-ból hónapról hónapra egyre többet gyártanak, azonban gyorsan kiderült, hogy komoly gondok merültek fel a termelés során. Október elején olyan hírek jelentek meg, hogy addig csupán 260 darabot készítettek. Ez jócskán elmarad még az első hónapokra tervezett 1500 kocsitól is. Ha pedig azzal állítjuk szembe, hogy decemberre már heti 5000 Model 3-mal számoltak, akkor még meghökkentőbb a lemaradás. 



Már az indulás után látszódott, hogy a gyártás csúszása miatt borulnak a 2017-es tervek. Ennek is betudható, hogy a Tesla a tavalyi negyedik negyedévben 675 millió dollár veszteséget könyvelt el, jóval nagyobbat a 2016 negyedik negyedévi 121 millió dollárnál. A 2003-ban alapított vállalatnak a 2017 negyedik negyedévi lett így története legnagyobb negyedéves vesztesége. Ráadásul a cég reputációja is komoly csorbát szenvedett a Model 3 gyártásában bekövetkezett fennakadások miatt.
A vállalat negyedéves jelentéséből az derült ki, hogy összesen 1542 Model 3 gépkocsit szállított le a megrendelőknek a Tesla. A két másik modellből (Model S és Model X) 28 425 példány került a vásárlókhoz, 10 százalékkal több mint a harmadik negyedévben és 28 százalékkal több mint 2016 negyedik negyedévében.

Akkor azt közölték, hogy a Tesla az idei első negyedév végére heti 2500 a Model 3 gyártását tűzte ki célul, amit a második negyedév végére 5 ezerre kíván emelni. Noha a gyártási volumen akkor is messze elmarad az első negyedévi céltól. Bár a legyártott mennyiséget később sikerült bővíteni, ám a tervektől folyamatosan elmaradt a cég. A pénteken napvilágot látott legfrissebb adatok szerint még márciusban sem sikerült elérni a heti 2500-as darabszámot, a vállalat ugyanis 2000 autónál képtelen többet gyártani.

Nagy kérdés, hogy így mi lesz a cégvezér által beígért nyereséges évvel, hiszen ennek feltétele lenne, hogy a Model 3 vásárlók végre megkapják a megrendelt autóikat. Pedig potenciális vásárlók lennének, ráadásul nem is kevesen. Akik megkapták már a kocsijukat, vagy akik tesztelésre hozzájutottak egy-egy Model 3-hoz, azok egyöntetűen pozitív véleménnyel voltak a kocsiról, sokszor egyszerűen csak az autók iPhone-jaként aposztrofálják a járművet. A Tesla tavaly augusztusban frissítette utoljára, hogy mennyi előrendelést vett fel a típusra, akkor közel félmillió darabos állományról volt szó.

Miből finanszírozzam a cégem? Mitől lesz versenyképes egy magyar KKV és honnan szerezhet fejlesztési forrásokat? Ki viheti tovább a családi vállalkozást?

KKV-finanszírozás - égető tulajdonosi dilemmák konferencia - jelentkezzen most!