3p

Lehet, hogy visszaüt Trump vámemelése, és végül az USA-ban okoz mindez inflációt? Miért éppen a Huawei kerülhetett az amerikai kormány célkeresztjébe? Hogyan hatna egy vámemelés az autóiparra, és mit érezne ebből Magyarország? Többek között erről is beszélt a Trend FM műsorában hétfőn reggel a Privátbankár és az mfor.hu szakírója.

Király Béla, az Mfor.hu és a Privátbankár.hu szakújságírója a Trend Fm Reggeli Monitor című műsorában beszélt a feszült amerikai-kínai viszony kevésbé reflektorfényben lévő aspektusairól. Szóba került az is, hogy az európai autógyártók ugyan most még megúszták a vámemelést, de továbbra sem dőlhetnek hátra.

A vámháború újabb mérföldkövéhez érkezett, hiszen a közelmúltban az amerikai fél 10 százalékról 25 százalékra emelte a 200 milliárd dollár értékű kínai árura kivetett vámtarifát. Ezt tetézte, hogy a telekommunikációs szektorban egyre erősebb Huawei ellen külön is fellépett Washington, és megtiltotta az amerikai cégeknek a kínai vállalattal való együttműködést. A Reggeli Monitor című műsorban többek között a Huawei elleni szankciók lehetséges okairól beszélt kollégánk.

Igyekeztünk megvizsgálni azt is, hogy a kínai termékekre kivetett magasabb vámok mennyiben érintik az amerikai vállalatokat és cégeket. Lapunk szakírója szerint kétélű fegyverről van szó, hiszen a vámokat aligha fogják a kínaiak lenyelni, inkább igyekeznek majd a végfogyasztókra tovább hárítani. Ez pedig Donald Trump szegényebb szavazói számára sem jó hír. Ami viszont az elnök számára rémálommal érne fel, az lenne, ha a vámemelés miatt az infláció is meglódulna, emiatt pedig a Fed kamatot emelne. Ez ugyanis könnyen azzal a következménnyel járna, hogy az elnök számára oly kedves tőzsdeindexek lejtmenetbe kerülnének.

A Trend Fm műsorában terítékre került az európai autógyártókat érintő, de a múlt héten 6 hónapra felfüggesztett vámemelés is. Ha Trump az év végén úgy döntene, hogy mégis bevezeti, az mind a német, mind a magyar gazdaságot érzékenyen érintené. Egyes becslések szerint ugyanis a német járműipar 12 százalékkal vetné vissza, és szinte biztos, hogy hazánkra sem hatna pozitívan. A járműgyártás ugyanis mind az ipar, mind a GDP szempontjából különösen fontos. Magyarország ipari termelésének a 22 százaléka kötődik a szektorhoz, és a GDP 5 százalékát adja.

A teljes beszélgetést itt hallgathatja meg:

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!