5p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világ népessége egyre csak növekszik, és velük a járművek száma is. Jelenleg a világ népességének több mint a fele városokban él, és a becslések szerint az elkövetkező pár évtized során újabb 2,5 milliárd ember fog városokba költözni. Ahogyan növekszik az autók, kerékpárok és gyalogosok száma, a halálos balesetek kockázata is emelkedik. Azért, hogy választ tudjon adni erre a problémára, a Continental egy hatékony stratégiát fejlesztett ki, melynek célja, hogy megakadályozza az ütközéseket.

A technológiai vállalat nagy figyelmet fordít a kereszteződésekre, ahol az Egyesült Államok közúti baleseteinek körülbelül 40%-a történik a Michigani Egyetem Közlekedési Kutatóintézetének jelentése szerint. Először két város kereszteződéseiben fogják ezeket az új infrastruktúra-technológiákat hosszú távon tesztelni: az Egyesült Államokban a Michigan államban, illetve, Kínában. A tesztelés még idén nyáron megkezdődik, és a két városban begyűjtött eredmények fogják képezni a Continental jövőbeli Smart City programjainak alapját.

Smart City pilot programok: hosszú távú tesztek mindennapi városi szituációkban

A Continental által az Intelligens Infrastruktúrához fejlesztett okos városi technológiák széles körét, mint például az intelligens kereszteződéseket és intelligens utcai lámpákat fogják telepíteni ezen a két Smart City pilot helyszínen. Ezek a kereszteződések,valamint a hozzájuk tartozó közlekedési és utcai lámpák számos érzékelővel, valamint út menti egységgel lesznek ellátva, amely az infrastruktúra és a jármű közti kommunikációt (I2V) teszi lehetővé, azaz lehetőséget nyújt arra, hogy a jármű és az infrastruktúra adatot cseréljen. A kereszteződések környezete az érzékelők által begyűjtött adatok szerint lesz modellezve.

Az I2V kommunikációnak köszönhetően a gyalogosok és sofőrök is riasztást kapnak a veszélyes közlekedési helyzetekről, így a potenciális balesetek megelőzhetők. Az útfelhasználók helyzetével és mozgásával, valamint az adott forgalmi szituációval kapcsolatos információk a kereszteződések, az utcai lámpák, és a kapcsolt járművek között fognak cserélődni a dedikált rövid hatótávú kommunikáció (DSRC) vagy celluláris-V2X (C-V2X) rendszer segítségével. Ez a technológia például felhívhatja az autóvezető figyelmét az eltakart gyalogosokra, vagy a forgalom egyéb védtelen felhasználóira kanyarodás közben. Azt is megakadályozhatja, hogy a forgalmon keresztül balra kanyarodni készülő járművek nem látható érkező járművekkel ütközzenek. Az intelligens utcai lámpák az intelligens kereszteződések mellett a parkolóhely-kezelés és a forgalomáramlás-elemzés számára is értékes adatokkal szolgálnak. Az intelligens utcai lámpák adatokat gyűjtenek be a forgalom sűrűségéről, amit aztán az intelligens kereszteződésnek továbbítanak. Ezeket az adatokat ezután rengeteg célra fel lehet használni, például a közlekedési lámpafények változtatásának vezérléséhez a járművek által kibocsátott emisszió és a kereszteződésekben töltött állásidő csökkentésének érdekében. Az intelligens utcai lámpák emellett automatikusan szabályozzák a fényerősségüket is, hogy energiát spóroljanak és csökkentsék a költségeket.

Az olyan jövőbeli mobilitást érintő innovációk, mint például az önvezetés szempontjából a Smart City pilot programok létfontosságú teszteknek számítanak, ezért is fogják a Continental tesztmérnökei önvezető autókkal is kipróbálni az intelligens infrastruktúra és az automata vezérelt járművek közötti kommunikációt. A valós forgalmi helyzetekben való alkalmazásuk fontos tapasztalattal fog szolgálni a létező és új technológiák fejlesztéséhez. Az intelligens infrastruktúra egyes elemeit a Continental már a világ különböző helyszínein tesztelte is, például az intelligens kereszteződést a Kalifornia állambeli Walnut Creek-ben. Most ezeket az innovatív megoldásokat két városban fogják kombinálni, hogy egy közös, nagy hatékonyságú rendszert alkossanak.

Az intelligens kereszteződések és utcai lámpák beszélnek az autókhoz, és megakadályozzák az ütközéseket

A Continental túlmegy a jármű határain és belép az infrastruktúrába, hiszen a jövő mobilitása olyan megoldások kifejlesztését teszi szükségessé, amelyeknek sokkal többre kell vonatkozniuk egy-egy járműnél. Ezért alkalmazza a Continental a járműtechnológiában szerzett szakértelmét a csúcstechnológiás vezetést segítő rendszerekhez, összekapcsolt kommunikációs rendszerekhez és érzékelő-technológiákhoz az innováció érintett területein. A népességnövekedés tükrében a digitálisan összekötött kereszteződések és utcai lámpák különösen fontos szerepet töltenek be. Az Amerikai Szövetségi Autópálya-felügyelet szerint négyből több mint egy halálos közúti baleset kereszteződések körül fordul elő az Egyesült Államokban. Az áldozatok többnyire védtelen útfelhasználók, akik a védelmező, fejlett vezetést segítő rendszerek által nyújtott előnyök nélkül közlekednek.

Az intelligens kereszteződésnél akár már egyetlen összeköttetésben álló autó is jól járhat a kereszteződéssel kapcsolatos információkkal, és ezáltal a forgalom többi, nem-kapcsolt felhasználója is. Az intelligens infrastruktúra tovább növelheti ezeknek a rendszereknek a pozitív hatását, ami azt jelenti, hogy a balesetek száma nagyban csökkenthető, így még egy lépéssel közelebb kerülhetünk egy balesetektől teljesen mentes világ jövőképéhez.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!