3p

A „Vision Zero” célkitűzésével a Continental célja a balesetmentes közlekedés elérése, melyet három egymást követő szakasznak köszönhetően tervez megvalósítani - a technológiai vállalat célja, hogy nullára redukálja a halálesetek, balesetek és személyi sérülések számát. Ennek érdekében legújabb fejlesztése révén elsőként tervez vészfék asszisztens rendszert gyártani és beszállítani motorkerékpárok részére. 

A Continental új, ötödik generációs radarja (ARAS) olyan funkciókkal rendelkezik, mint vészfék asszisztens rendszer, adaptív sebességtartó automatika, holttér felismerés, közlekedési tábla- és intelligens fényszóró asszisztens. A motorkerékpárokra tervezett rendszer fejlesztése során az a cél, hogy kiaknázzák a személyautók és kishaszonjárművek biztonsági rendszerei területén szerzett sok éves tapasztalatot, bármekkora is a különbség ezek között a járművek között. Amíg a személyautóban használt vészfék asszisztens rendszernél automatikusan a legnagyobb fékerő hatás lép életbe az ütközés elkerülése érdekében, a motorkerékpár rendszerének sokkal fokozatosabban kell fékeznie, és inkább azt a célt szolgálja, hogy a sofőrt támogassa, mintsem, hogy átvegye az irányítást. 

A Continental baleseti kutatásai arra mutattak rá, hogy a hátulról történő ütközések nagy része elkerülhető lett volna a vészfék asszisztens rendszer alkalmazásával – a közeljövőben pedig akár a kereszteződő és hátulról érkező forgalom esetében is így történhet. 

Az autókkal ellentétben a motorosokra sokkal nagyobb hatást gyakorolnak az olyan környezeti tényezők, mint például a szél, időjárás és rezgés, így a két keréken száguldás során számos kihívás merül fel. Ennek eredményeként a motorosok gyakran kerülnek olyan helyzetbe, amikor nem tudják biztosan megbecsülni az úton haladó többi jármű sebességét. A motorkerékpárokra tervezett vészfék asszisztens ezért inkább a jelzés funkcióját tölti be azzal, hogy felhívja a vezető figyelmét a kritikus helyzetre, amelyre így jobban fel tudnak készülni. 

A vészfék asszisztens radar szenzorokkal vizsgálja a motorkerékpár előtt lévő területet, és amennyiben fennáll a veszélye egy előtte haladó járművel vagy bármilyen egyéb tárggyal való ütközésnek, a sofőrt vizuális, audio és rezgő hatásokkal, például a markolat vibrálásával figyelmezteti. A kezdeti alacsony féknyomás pedig segíti a sofőrt, hogy aktív fékezésbe kezdjen. 

A Continental további ARAS funkciókat kínál motorkerékpárok részére:

  • A holttér felismerő a motorkerékpár mögötti területre fókuszál a rövid hatótávú radarok segítségével, és figyelmezteti a holttérben haladó járművek sofőrjeit arra az esetre, ha esetleg sávot szeretnének váltani. 
  • A közlekedési tábla asszisztens egy kamerával érzékeli a sebességkorlátokat, előzési és egyirányú utcákba való behajtási korlátozásokat, és jelzi azokat a vezetőnek. 
  • Az intelligens fényszóró asszisztens pedig felismeri az előröl és hátulról érkező járművek lámpáit, és az összes lehetséges esetben felkapcsolja a reflektort, hogy az út minden esetben a legoptimálisabban legyen megvilágítva. 

A személyautó utasaihoz képest a motorosok számára csak korlátozott mértékben áll rendelkezésre passzív védelmi eszköz, mint például a légzsák. Éppen ezért a kétkerekű járműveknél a balesetek megelőzése kiemelten fontos. A járművet körülvevő környezetet monitorozó rendszerek jelentik a következő mérföldkövet a közlekedésbiztonság szempontjából, így a Continental ezzel a fejlesztésével ismét egy lépéssel közelebb kerül a Vision Zero célkitűzéséhez.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!