3p

A vállalat egy másik új abroncsa pedig beépített szenzoraival folyamatosan monitorozza a gumi állapotát. A Continental emellett előrukkolt egy rezgéscsillapító felnivel is.

A C.A.R.E. - koncepcióban a Continental már az önvezető járművekhez szükséges technológiát vonultatja fel
A német technológiai vállalat olyan technológiát fejlesztett ki, amellyel a gumiabroncs képes szinten tartani az optimális levegőnyomást.

A világ egyik vezető autóipari beszállítójának legújabb koncepciója a C.A.R.E nevet viseli. A különleges abroncstechnológiai elgondolás elnevezése a Connected („összekapcsolt), Autonomus („automatikus”), Reliable („Megbízható), Electrified („Elektromos”) angol szavak kezdőbetűiből született meg. 

„A C.A.R.E. egy olyan rugalmas abroncstechnológiai rendszert kínál, amely kiváló eszköz lehet az önvezető taxiflották számára, mivel egyrészt nagyobb teljesítményt, valamint jelentős költség optimalizálást tesz lehetővé” – hívta fel a figyelmet Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria marketing vezetője. 

A Conti C.A.R.E. részét képezik az abroncs szerkezetébe beépített szenzorok, amelyek folyamatosan közvetítik a futófelület mélységére, sérüléseire, a gumiabroncs hőmérsékletére és levegőnyomására vonatkozó információkat a ContiSense abroncs monitoring rendszer felé. A ContiConnect Live kapcsolat pedig lehetővé teszi a flottakezelők számára, hogy valós időben követhessék nyomon a gumiabroncsok állapotát, így időben értesülhetnek a szükséges szervizelésekről. 

Önszabályozó gumiabroncs 

Hasonlóan innovatív fejlesztés a gumiabroncs nyomásának aktív szabályozása a kerékbe beépített centrifugális pumpákon keresztül. A fejlesztést a C.A.R.E. koncepcióval együtt a Continental az idei frankfurti autószalonon mutatta be. 

„A PressureProof technológia lényege, hogy míg a jármű felgyorsít, addig a kerékben fellépő centrifugális erőhatás nyomán a beépített pumpákban levegő képződik. Ily módon a fejlesztés optimális szinten tartja az abroncs nyomását és hozzájárul a CO2 – kibocsátás csökkentéséhez” – emelte ki Musztrai Ferenc Hozzátette: a fennmaradó sűrített levegő egy integrált tankban kerül eltárolásra. A technológia ezt a levegőt felhasználva azonnal képes módosítani az abroncsnyomáson, a különféle vezetési helyzetek igényeinek megfelelően. 

Szintén fontos fejlesztés a SilentWheel koncepció, amely egy olyan, Continental által továbbfejlesztett kerékfelnit takar, amely vezetés közben csökkenti a keletkező rezgés mértékét, így kiváló komfortot biztosít az utasok számára.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!