Egy budapesti ingatlantulajdonos több mint 2,2 millió forintos víz- és csatornadíjszámlát kapott egy csőtörés miatt, amely a Fővárosi Vízművek karbantartási területén történt, írta meg a 24.hu. Az eset még nyáron történt, amikor a tulajdonos kertjében munkálatokat végeztek és csak a vízakna fedelének felnyitása után derült ki, hogy nagy mennyiségben szivárog a víz. A tulajdonos és a munkások ideiglenesen elzárták a vizet, a vízművek szerelői pedig még aznap kijavították a hibát.
A probléma azonban nem oldódott meg teljesen: a tulajdonos az októberi éves leolvasáskor szembesült azzal, hogy a nyári csőtörés miatt óriási mennyiségű, több mint 3800 köbméter víz folyt el, ami nagyjából száz évnyi átlagos vízfogyasztásnak felel meg.
A számla összege meghaladta a 2,2 millió forintot, ebből 1,4 millió forint volt a vízdíj, a csatornadíj pedig több mint 840 ezer forintra rúgott.
A vízművek egy novemberi levélben azt jelezte, hogy vizsgálják a számlázást, és kilátásba helyezték az átlagfogyasztáson felüli mennyiség jóváírását, azonban a számlák sztornózása továbbra sem történt meg. A szolgáltató ügyfélszolgálata azt is elismerte, hogy a csőtörés a saját karbantartási területükön történt, de az eljárás azóta is elhúzódik.
Az ingatlantulajdonos többször érdeklődött az ügy előrehaladásáról, azonban egy alkalommal arról tájékoztatták, hogy a vizsgálatot folytatják, mivel az előző állásfoglalás szakmai hibákat tartalmazott. Bár a szolgáltató üzletszabályzata részletesen szabályozza a felhasználói karbantartási területen történő hibák kezelését, a fordított esetekre – amikor a szolgáltató végez javítást – nem ad világos iránymutatást.
A Fővárosi Vízművek közleménye szerint amennyiben a szolgáltató felelősségi körébe tartozó vezetékszakaszon történt a hiba, a vízóra által mért többletfogyasztást jóváírják.