Az infláció ugyan alábbhagyott, ám a fogyasztóknak továbbra is az a legfontosabb céljuk, hogy mérsékeljék az élelmiszerekre fordított kiadásaikat a Stout tanácsadó cég felmérése szerint.
Az emberek a saját márkás áruházi termékeket és a leértékelt árukat keresik a boltokban annak nyomán, hogy továbbra is igyekeznek ellenőrzésük alatt tartani kiadásaikat. További tendencia, hogy népszerűek az újfajta vásárlási lehetőségek, különösen a fiatalok körében. A piackutatók ezt úgy értelmezik, hogy a vevőknek egyre kevésé az áruházak a fontosak, sokkal inkább arra figyelnek, hogy mire van szükségük.
A kutatás szerint az 1990 és 2010 között született két korosztályhoz, a millenniumi és Z generációhoz tartozók háromnegyede igénybe vett valamilyen élelmiszer-vásárlást támogató alkalmazást az elmúlt egy évben. További tanulsága a piackutatásnak, hogy az áruházláncok egyik legnagyobb gondja a munkaerőhiány. Erről a cégek vezérigazgatói számoltak be. Az elmúlt évben a kiszolgálás első vonalában dolgozó fizikai munkások – árufeltöltők, pénztárosok – 44 százaléka fontolgatta, hogy feladja állását. Az egyetlen jó hír ezzel kapcsolatban, hogy az év második felében csökkent ez az arány.
A munkaerő-problémák arra ösztönzik az áruházláncokat, hogy keressék az automatizálás, a robotizálás lehetőségeit. Egyebek mellett ez szól az önkiszolgáló pénztárak vagy a teljesen kasszamentes technológiák terjedése mellett. Az is kiderült a felmérésből, hogy egyre több vásárló igyekszik elkerülni az élelmiszer-veszteséget és a csomagolások eldobásából fakadó szemetelést.
Nemrégiben egy másik kutatásból, amit az AlixPartners tanácsadó cég végzett az derült ki, hogy a kiskereskedelem cégvezetői úgy érzik, ágazatuk mindent felforgató változásokon megy keresztül. Attól tartanak, hogy elveszthetik az állásukat, mert kevesebb vezetőre lesz szükség vagy másfajta – például webshopos ismeretekkel rendelkező – menedzserek veszik át a helyüket. (Via ESM Magazine)