2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy friss felmérés szerint nem akarnak a feltétlenül szükségesnél többet költeni élelmiszerre az emberek függetlenül attól, hogy mekkora a jövedelmük. 

Az infláció ugyan alábbhagyott, ám a fogyasztóknak továbbra is az a legfontosabb céljuk, hogy mérsékeljék az élelmiszerekre fordított kiadásaikat a Stout tanácsadó cég felmérése szerint. 

Kutatásban mesélték el a vevők, mit szeretnének
Kutatásban mesélték el a vevők, mit szeretnének
Fotó: Carrefour

Az emberek a saját márkás áruházi termékeket és a leértékelt árukat keresik a boltokban annak nyomán, hogy továbbra is igyekeznek ellenőrzésük alatt tartani kiadásaikat. További tendencia, hogy népszerűek az újfajta vásárlási lehetőségek, különösen a fiatalok körében. A piackutatók ezt úgy értelmezik, hogy a vevőknek egyre kevésé az áruházak a fontosak, sokkal inkább arra figyelnek, hogy mire van szükségük.

A kutatás szerint az 1990 és 2010 között született két korosztályhoz, a millenniumi és Z generációhoz tartozók háromnegyede igénybe vett valamilyen élelmiszer-vásárlást támogató alkalmazást az elmúlt egy évben. További tanulsága a piackutatásnak, hogy az áruházláncok egyik legnagyobb gondja a munkaerőhiány. Erről a cégek vezérigazgatói számoltak be. Az elmúlt évben a kiszolgálás első vonalában dolgozó fizikai munkások – árufeltöltők, pénztárosok – 44 százaléka fontolgatta, hogy feladja állását. Az egyetlen jó hír ezzel kapcsolatban, hogy az év második felében csökkent ez az arány.

A munkaerő-problémák arra ösztönzik az áruházláncokat, hogy keressék az automatizálás, a robotizálás lehetőségeit. Egyebek mellett ez szól az önkiszolgáló pénztárak vagy a teljesen kasszamentes technológiák terjedése mellett. Az is kiderült a felmérésből, hogy egyre több vásárló igyekszik elkerülni az élelmiszer-veszteséget és a csomagolások eldobásából fakadó szemetelést.

Nemrégiben egy másik kutatásból, amit az AlixPartners tanácsadó cég végzett az derült ki, hogy a kiskereskedelem cégvezetői úgy érzik, ágazatuk mindent felforgató változásokon megy keresztül. Attól tartanak, hogy elveszthetik az állásukat, mert kevesebb vezetőre lesz szükség vagy másfajta – például webshopos ismeretekkel rendelkező – menedzserek veszik át a helyüket. (Via ESM Magazine

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!