A Nestlé, a világ legnagyobb élelmiszergyártója olyan termékeken dolgozik, amelyek étkezési kiegészítőként fogyasztva hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az emberek kordában tarthassák a testsúlyukat – közölte a Mark Schneider vezérigazgató szavaiból, akit Reuters alapján az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál idézett.
Valami hasonlóról lehet szó, mint a Novo Nordisk óriási sikerrel fogalmazott Wegovy nevű készítményénél. Ez a termék bizonyítottan 15 százalékkal csökkentheti fogyasztója súlyát, ha rendszeres mozgást is tartalmazó életmódváltással párosítják. A Wegovy az Egyesült Államokban, illetve Norvégiában, Dániában és a nyár közepe óta Németországban kapható. Havonta minimum 170 euróba (közel 65 ezer forintba) kerül.
Csata a boltok polcain
Schneider szerint vállalata nem érzékeli az étvágycsökkentő készítmények megjelenésének hatását a piacon. A csomagolt élelmiszereik eladásai nem csökkentek ezek miatt. A befektetők az elmúlt hónapokban aggódva figyelték, a kétféle termék harcát. Ennek jele volt, hogy a Nestlé részvényei veszítettek értékükből, miután az amerikai Walmart áruházlánc arról számolt be, hogy kissé csökkentek élelmiszer-eladásai azzal párhuzamosan, hogy az emberek elkezdtek étvágycsökkentőket fogyasztani.
A vezérigazgató beszámolója szerint vállalata szakemberei számos olyan terméken dolgoznak, amelyek étkezési kiegészítőként fogyasztva hozzájárulhatnak az emberek súlyának kordában tartásához. Egyesek ezek közül segíthetnek megakadályozni a fogyással párhuzamos izomtömeg-csökkenést, mások a gyors visszahízás elkerüléséhez járulhatnak hozzá.
Schneider szerint az étvágycsökkentők divatja egyáltalán nem érinti a Nestlé termékportfólióját. A vállalat legjelentősebb üzletágai a kávétermékek és a házi kedvenceknek szánt állateledelek értékesítése. A fagyasztott élelmiszerekből, az édességekből és a fagylaltokból csak a bevételek 15 százaléka származik. A cégvezető azt ígérte a befektetőknek, hogy rajta tartják a szemüket a piaci változásokon és beszámolnak arról, hogyan válaszolnak az új kihívásokra.
A második negyedévben világszerte a legjelentősebb osztalékot fizető Nestlé egyébként a vártnál kisebb eladásokról számolt be 2023 első kilenc hónapja után, miután a vásárlók az infláció miatt tartózkodóbban keresik a drágább élelmiszertermékeket. Ugyanakkor a vállalat vezetősége arra számít, hogy az év hátra lévő részében növelhetik eladásaikat az egy évvel korábbihoz képest.