3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Józan belátással nem feltétlenül várhatnánk egy élelmiszergyártótól, hogy beszálljon azoknak a termékeknek a forgalmazásába, amelyek az emberek súlycsökkentését szolgálják, ám a Nestlé valami ilyesmire készül.

A Nestlé, a világ legnagyobb élelmiszergyártója olyan termékeken dolgozik, amelyek étkezési kiegészítőként fogyasztva hozzájárulhatnak ahhoz, hogy az emberek kordában tarthassák a testsúlyukat – közölte a Mark Schneider vezérigazgató szavaiból, akit Reuters alapján az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál idézett

Valami hasonlóról lehet szó, mint a Novo Nordisk óriási sikerrel fogalmazott Wegovy nevű készítményénél. Ez a termék bizonyítottan 15 százalékkal csökkentheti fogyasztója súlyát, ha rendszeres mozgást is tartalmazó életmódváltással párosítják. A Wegovy az Egyesült Államokban, illetve Norvégiában, Dániában és a nyár közepe óta Németországban kapható. Havonta minimum 170 euróba (közel 65 ezer forintba) kerül. 

Csata a boltok polcain

Schneider szerint vállalata nem érzékeli az étvágycsökkentő készítmények megjelenésének hatását a piacon. A csomagolt élelmiszereik eladásai nem csökkentek ezek miatt. A befektetők az elmúlt hónapokban aggódva figyelték, a kétféle termék harcát. Ennek jele volt, hogy a Nestlé részvényei veszítettek értékükből, miután az amerikai Walmart áruházlánc arról számolt be, hogy kissé csökkentek élelmiszer-eladásai azzal párhuzamosan, hogy az emberek elkezdtek étvágycsökkentőket fogyasztani.

Új termékek jöhetnek a Nestlétől. Fotó: Pixabay
Új termékek jöhetnek a Nestlétől. Fotó: Pixabay

A vezérigazgató beszámolója szerint vállalata szakemberei számos olyan terméken dolgoznak, amelyek étkezési kiegészítőként fogyasztva hozzájárulhatnak az emberek súlyának kordában tartásához. Egyesek ezek közül segíthetnek megakadályozni a fogyással párhuzamos izomtömeg-csökkenést, mások a gyors visszahízás elkerüléséhez járulhatnak hozzá.

Schneider szerint az étvágycsökkentők divatja egyáltalán nem érinti a Nestlé termékportfólióját. A vállalat legjelentősebb üzletágai a kávétermékek és a házi kedvenceknek szánt állateledelek értékesítése. A fagyasztott élelmiszerekből, az édességekből és a fagylaltokból csak a bevételek 15 százaléka származik. A cégvezető azt ígérte a befektetőknek, hogy rajta tartják a szemüket a piaci változásokon és beszámolnak arról, hogyan válaszolnak az új kihívásokra.

A második negyedévben világszerte a legjelentősebb osztalékot fizető Nestlé egyébként a vártnál kisebb eladásokról számolt be 2023 első kilenc hónapja után, miután a vásárlók az infláció miatt tartózkodóbban keresik a drágább élelmiszertermékeket. Ugyanakkor a vállalat vezetősége arra számít, hogy az év hátra lévő részében növelhetik eladásaikat az egy évvel korábbihoz képest. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!