2p

A Gazdasági Vesrenyhivatal (GVH) 10 millió forintra bírságolta a Lyoness Hungary Kft.-t és a Lyoness Holding Europe AG-t a fogyasztók megtévesztése miatt - közölte a GVH kedden az MTI-vel.

A hivatal megállapította, hogy az érintett cégek a Lyoness rendszer tavaly szeptemberi népszerűsítése során valótlanul állították, hogy a regisztrált tagok minden vásárlást követően, azonnal pénzvisszafizetésben részesülnek.

A GVH vizsgálata szerint a reklámok fő üzenete az volt, hogy a fogyasztó minden vásárlás után azonnal, automatikusan pénzvisszatérítésben részesül, amellyel pénzt takaríthat meg. A reklámok azonban arra nem utaltak, hogy a visszafizetésnek feltételei vannak. Ha ugyanis a vásárlás nem érte el a 75 ezer forintot, kizárólag akkor történt meg a visszafizetés, ha a fogyasztó írásban felmondta a szerződést és írásban kezdeményezte a kifizetést.

A GVH vizsgálta azt is, hogy a tájékoztatásnak megfelelően az úgynevezett Cashback kártya használata minden partnervállalatnál lehetséges-e. A rendelkezésére álló információk alapján nem volt bizonyítható, hogy a reklámok azt a benyomást keltették volna, hogy a Cashbank kártya használata minden partnervállalatnál lehetséges, ezért a hivatal ebben a körben megszüntette az eljárást.

A közlemény szerint a bírság összegének magállapításakor a GVH súlyosító tényezőként értékelte, hogy a reklámokat országos televízió csatornán és rádióban is sugározták, így az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérték. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy korábban már megállapított a vállalkozásnál a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!