2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az előző évi nettó árbevétele alapján maximálisan kiszabható 10 millió 427 ezer forintra bírságolta a Biofarma Intézmény Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A versenyhivatal pénteki közleménye szerint megállapították, hogy a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott három tavalyi direkt marketing kampányában népszerűsített nyereményjáték során, amikor valótlanul a fődíj és egyéb nyeremények megnyerését, valamint ingyenes ajándékokat, illetve ingyenes kipróbálási lehetőséget ígért a tőle rendelő fogyasztóknak.

A maximális bírságot a többi között az indokolta, hogy a vállalkozás, illetve az azonos tulajdonosi hátterű, ügyvezetésű és székhelyű Direkt Market Kft. ellen már több versenyfelügyeleti eljárás folyt étrendkiegészítőkkel kapcsolatos kereskedelmi gyakorlat miatt - közölte a GVH.

A vizsgálat során kiderült, hogy a fogyasztók azzal a feltétellel vehettek részt a nyereményjátékban és szerezhették meg a kínált ajándékokat, ha rendeltek a termékkatalógusból. A meghirdetett sorsolásra végül nem került sor, és a vállalkozás azt sem tudta igazolni, hogy a fogyasztóknak milyen alapon ígért fődíjat vagy biztos nyereményt - ismertette a versenyhivatal.

A cég a kampány során erősen hangsúlyozta termékeinek 30 napos ingyenes és kockázat nélküli tesztelési lehetőségét. A fogyasztóknak azonban a termék megrendelésekor ki kellett fizetni a vételárat és a szállítási költségeket. Ha az átvételt követő 30 napon belül visszaküldték a terméket, a vállalkozás visszafizette a vételárat.

Az ingyenes kipróbálási lehetőség nem azonos a termék visszaküldésének lehetőségével, a jogszabályok által biztosított elállási joggal, amely szerint a megrendelt termék átvételét követő nyolc munkanapon belül a fogyasztó indoklás nélkül elállhat a vásárlástól és a vállalkozásnak vissza kell térítenie a megfizetett összeget - hangsúlyozta a GVH.

A versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás a 30 napos ingyenes kipróbálási, tesztelési ígérettel valójában csak az elállási jogról tájékoztatta a fogyasztókat, így az ígéret nem tekinthető valóban ingyenes, kockázatmentes kipróbálási lehetőségnek. A GVH azt is közölte, hogy a vállalkozás ellen idén május 20-án újabb versenyfelügyeleti eljárás indult.
 

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!