2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mintegy 12,5 millió forintra büntette a Resort Club Hungary Kft.-t, mert a cég az üdülési jogok továbbértékesítésének esélyeiről, lehetőségeiről és a továbbértékesítés feltételeiről adott tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat - közölte a GVH az MTI-vel csütörtökön.

A közlemény szerint a hivatal megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását, és a maximálisan kiszabható bírsággal súlytotta a céget.

A GVH a Resort Club Hungary Kft. üdülési jogok továbbértékesítési gyakorlatával kapcsolatos kommunikációját vizsgálta. Mivel a vállalkozás alapvetően szóbeli kommunikációt folytat a fogyasztókkal, ezért elsősorban tanúvallomásokra, fogyasztói jelzésekre és a szerződések rendszerének értékelésére épült az eljárás.

Leírásuk szerint a vállalkozás telefonon hívott meg fogyasztókat a rendezvényeire – többek között olyanokat is, akik előre jelezték, hogy vásárolni nem, csak eladni szeretnék már meglévő üdülési jogaikat. A fogyasztók telefonon, majd később a rendezvényeken azt a tájékoztatást kapták, hogy az általuk birtokolt üdülési jogok könnyen, jó áron eladhatóak, azok külföldi fogyasztók által keresettek. Ezen kívül elhangzott, hogy a Resort Club Hungary Kft. továbbértékesítési szolgáltatásának feltétele, hogy a fogyasztó a vállalkozás „tagjává váljon” egy klubtagsági kártya megvételével vagy egy újabb üdülési jogot vásároljon.
    
A vizsgálat során azonban a vállalkozás nem tudta igazolni azt, hogy valóban értékesíthetőek lennének a másodlagos üdülési jogok, és ha igen, milyen piaci áron, illetve, hogy tett valamit a továbbértékesítés érdekében, ami meghaladja a fogyasztók előtt amúgy is fennálló lehetőségeket (pl. online hirdetések).
    
Az eljárás során maga a vállalkozás is elismerte, hogy a rendezvények célja az elsődleges jogok (illetve egyéb szolgáltatások) értékesítése volt, valamint azt is, hogy a továbbértékesítésre vonatkozó megbízást a vállalkozások nem köthetik előre fizetendő díjakhoz - áll a közleményben.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!