2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyarország által az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaira első körben benyújtott 17 közlekedésfejlesztési beruházás közül tizenkettőt javasol támogatásra az Európai Bizottság. A végleges projektlistáról júliusban hoz majd döntést a tagállamok küldöttjeiből álló bizottság - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden az MTI-vel.

A közlemény szerint Magyarország összesen 85,5 milliárd forint támogatást nyerhet el első CEF-projektjei megvalósítására.

Az önrésszel együtt nettó 116 milliárd forint összköltségű beruházások közé tartozik egyebek között a komáromi Duna-híd megépítése és a Kelenföld-Százhalombatta vasúti vonalszakasz korszerűsítése. Szerepel a pályázatok között 59 elővárosi motorvonat felszerelése ETCS2 vonatbefolyásoló rendszerrel, az első hazai cseppfolyósított földgáz (LNG) töltőpontok létesítése, továbbá a belvízi közlekedés fejlesztése is. A beruházásokhoz kapcsolódó első közbeszerzések már az idei évben megjelenhetnek. A második CEF közlekedési pályázati kör kiírása 2015 novemberében, a harmadik pedig 2016 őszén várható.

A közlemény idézi Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, aki elmondta: Magyarország határozott célja, hogy a három pályázati fordulóban maradéktalanul lekösse a közel 400 milliárd forintos keretét. Hozzátette, hogy az első körben a rendelkezésre álló forrás negyedét hívhatják le a projektgazdák, és a szaktárca a fennmaradó források elnyerésére is részletesen kidolgozott fejlesztési tervekkel készül.

Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz egy új uniós alap, amelynek célja a transzeurópai hálózatok fejlesztésének felgyorsítása a 2014-2020 közötti időszakban, a közlekedés mellett az energetikában és távközlésben is.

A közlekedési ágazatra fordítható teljes pénzügyi keret jelenleg 26,25 milliárd euró, ebből 11,3 milliárd eurót kizárólag a kohéziós országok használhatnak fel. Magyarország részére 1,08 milliárd eurót (334 milliárd forintot) különítettek el 2016 végéig. A nemzeti borítékban található - a 15 százalékos hazai önrészt is beleértve nettó 392 milliárd forint értékű - támogatást e határidőig kell nyertes pályázatokkal lekötni - írta közleményében a fejlesztési tárca.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!