A lakossági fogyasztásra számos indikátort nézhetünk, most vizsgáljuk meg az üzemanyagfogyasztást (ami mindenkit érint aki autózik), illetve a belföldi turizmus szálláshelyeken elköltött pénzt (ami kevesebbeket érint, ez a jobbmódúak "sportja"):
év üzemanyagfogyasztás (millió liter) Belföldi szállásdíjbevétel (mrd Ft)
2006 3127 44
2007 3238 49,8
2008 3256 52,9
2009 3267 51,6
2010 2960 49,8
2011 2880 51,9
2012 2725 55,1
2013 2779 61
2014 2930 (extrapolálva q1-q3-ból) 70,2
Tökéletesen jól látható, hogy mi történik: A válság hatására komoly fogyasztáscsökkenés kezdődött, és ez 2012-ig tartott. 2013-ban az üzemanyagfogyasztás 2%-kal, 2014-ben várhatóan több, mint 5%-kal fog nőni (mivel ez az első három negyedév adataiból számított érték, a benzinárak csökkenése még nincsen benne!).
Ami érdekesebb az az, hogy a jobbmódúak fogyasztását valamennyire leképző belföldi szálláshelyek belföldiektől származó bevétele korábban, 2010-ben feneklett ki, és 2011-től emelkedésnek indult. gyanítható, hogy ez az adóátcsoportosításoknak köszönhető: a gazdagok jövedelme ugyanis már 2011-től nőtt, a szegényeké csökkent az elmúlt években: nőttek a különbségek, erről számos statisztika áll rendelkezésre. Azonban még a belföldi turizmusban is gyorsuló a növekedés: 2011-ben 4%-kal, 2012-ben 6%-kal, 2013-ban közel 11, 2014-ben 15%-kal nőtt a költés, ami egészen komoly fellendülésre utal.
A hazai lakosság fogyasztása tehát a recesszió évei után fellendülőben van, és ennek folytatódása valószínű 2015-ben is. A kamatszint alacsony, ami a fogyasztást ösztönzi, a kormányzat nem nagyon fog megszorítani, és két pozitív sokk is van. Az egyik az olajárak esése, amely 100-150 milliárd Ft többletpénzt hagy a lakosság zsebében (GDP 0,3-0,5%-a), a másik a devizahiteles csomag, amely hasonló nagyságrendű tehercsökkenést okoz. A kettő együtt már a GDP 0,5-1%-át jelentő könnyebbséget jelent a lakosságnak, és jó esélye van, hogy ennek nagyobb részét el is költik. Ebből következően 2015-ben is folytatódhat a hazai gazdasági növekedés, amit immáron a lakossági fogyasztás is egyre erősebben támogat.