Közleményben számolt be az MTI-nek idei közútfejlesztési terveiről az Innovációs és Technológiai Minisztérium. Eszerint 2020-ban
- megvalósul Eger színvonalas bekötése az M25 déli, M3-ig tartó szakaszának átadásával,
- kiépül Sopron gyorsforgalmi kapcsolata az M85 Csorna utáni folytatásával,
- az M0 körgyűrűtől Abonyig elkészül az M4, tehermentesítve a 4-es főút főváros közeli szakaszait és a főút menti településeket, befejeződik az autópálya Berettyóújfalu-országhatár szakaszának kivitelezése is, ezzel az M43 után a második sztrádakapcsolat jön létre Erdély irányába,
- Zalaegerszeg és az M7 közelében is elkészül az M76 egy-egy szakasza,
- átadják a komáromi Duna-hidat, amely 60 kilométeres kerülőtől kíméli meg a teherforgalmat,
- és célba ér az M0 déli szakasz korszerűsítésének első üteme is.
A mintegy 160 kilométernyi idei útfejlesztések összértéke hozzávetőleg 390 milliárd forint.
Közölték: 2010 óta összesen mintegy 500 kilométer autópálya vagy autóút épült meg Magyarországon. Az évtized elejétől 2019 végéig több mint 6000 kilométernyi útszakasz felújítása készült el 755 milliárd forintból.
A 2016 és 2024 közötti időszakban a közúthálózat korszerűsítésére szánt 3200 milliárd forint nagyobbik felét, 1800 milliárd forintot hazai forrásból tudják előteremteni.