2021. májusban, az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva az országos kiskereskedelem forgalmának volumene 5,8 százalékkal nőtt.
- Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 2,6 százalékkal nőtt. Az élelmiszer-kiskereskedelem 74 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 2,4 százalékkal, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 3,1 százalékkal emelkedett.
- A bázishatás – tavaly májusban az üzletbezárások fokozatos kivezetése – jellemzően a nem élelmiszer-kiskereskedelmet érintette, melynek forgalma összességében 8,7 százalékkal bővült. Az eladások volumene a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben 60 százalékkal, a használtcikk-üzletekben 48 százalékkal, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben 17 százalékkal, a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk-üzletekben 13 százalékkal, az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 3,3 százalékkal nőtt. A forgalom volumene csökkent a bútor-, műszakicikk-üzletekben (21 százalék).
- Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 9,2 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 13 százalékkal tovább bővült.
- Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 9,7 százalékkal emelkedett.
- A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 18 százalékkal nőttek.
2021. májusban:
- Az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1146 milliárd forint volt.
- Az országos kiskereskedelmi forgalom 47 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 38 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 15 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
- 2021. január–májusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva:
- A kiskereskedelem forgalmának volumene 1,2 százalékkal emelkedett.
- Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 0,3, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 3,1, az üzemanyag-kiskereskedelemben 1,6 százalékkal nőtt az értékesítés volumene.