A Netrisk azt állította, hogy a fogyasztó a netrisk.hu oldalon a biztosítók összes ajánlatából választhat. Ugyanakkor a GVH szerint a portálon nem volt elérhető a piacon fellelhető teljes kínálat.
A Netrisknek valamennyi, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötő biztosítóval volt együttműködési megállapodása, ugyanakkor a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás kapcsán a fogyasztók által elérhető kedvezmények körében az általa működtetett díjkalkulátor négy tarifával nem számolt.
A Netrisk azt is hangsúlyozta, hogy az általa működtetett portálon érhetők el a legkedvezőbb árak. Egyben árgaranciát vállalt azzal, hogy a fogyasztó számára megfizeti a többletköltséget akkor, ha a megkötött szerződés díja eltér a végleges díjtól, valamint díjkülönbözetet fizet abban az esetben, ha a fogyasztó az egyedi díjnál kedvezőbb ajánlatot tud bemutatni. Mindeközben a vizsgálattal érintett időszakban Netrisk portálja nem minden fogyasztó vonatkozásában tette elérhetővé az egyébként legkedvezőbb díjú biztosítást (például az egyik biztosító ún. „postás” kedvezményének alkalmazására a Netrisk nem volt jogosult).
A GCH szerint a vállalkozás azon tájékoztatása sem fedte teljesen a valóságot, mely szerint szolgáltatásának igénybevétele esetén 35%-os mértékű online kedvezmény érhető el a biztosítási díjakból. A fogyasztók az ilyen tartalmú közléseket úgy értelmezhették, hogy minden biztosító esetén 35%-os mértékű online kedvezmény érhető el a díjakból. Mindeközben egyetlen egy biztosító volt, amely kapcsán 35%-os mértékű online kedvezmény került érvényesítésre, az is a Netrisk közvetítésével létrejött biztosítási szerződések töredéke esetében.
A fentiek miatt 5 millió forint bírságot szabott ki a GVH, súlyosító körülményként értékelve azt, hogy korábban a Netrisk az online kedvezmény vonatkozásában a jelenlegivel azonos jogsértést követett el.
mfor.hu