A Telenor szerdán bejelentette, hogy a következő három évben a szolgáltatások automatizálása és az átfedések felszámolása révén mintegy 6000 fővel csökkenti az alkalmazottak számát. A vállalat már tavaly 2600 munkahelyet számolt fel. A cég 2017 végén 29 700 embert foglalkoztatott.
A vállalat a múlt héten közölte, hogy meg nem nevezett érdeklődő vagy érdeklődők megvennék a közép-kelet európai érdekeltségeit. A részvényesi érték növelését szem előtt tartva a Telenor megkezdte a beérkezett dokumentum értékelését. A vállalat arra számít, hogy az értékelés 2018 első negyedében befejeződik. Az értékelési folyamat nem befolyásolja a Telenor működését.
A cég közleménye arra is kitér, hogy a vártnál valamivel szerényebb nettó nyereséget mutatott fel a múlt év utolsó negyedében a Telenor, de a működési eredmény megfelelt a várakozásoknak, és a vállalat egészében jó eredménnyel zárta a 2017. évet. A kamat- és adófizetés, amortizáció és egyéb tételek előtti nyereség (kiigazított EBITDA) 11,8 milliárd norvég koronára (382 milliárd forint) emelkedett az egy évvel korábbi 10,6 milliárdról. A részvényesekre jutó nettó eredmény 2,2 milliárd korona volt.
A Telenor Magyarország eközben jó eredményekkel zárta 2017 negyedik negyedévét. A szerdai jelentés szerint Az október-decemberi időszakban a teljes árbevétel 7,2 százalékkal, 40,2 milliárd forintra nőtt az egy évvel korábbi 37,475 milliárd forinthoz képest, ami leginkább annak köszönhető, hogy emelkedett az egy lakossági havidíjas előfizetőre eső átlagos bevétel (ARPU), illetve jelentős volt a feltöltőkártyásról havidíjas előfizetésre váltók száma is.
Az előfizetésből származó és a forgalmi bevételek 5 százalékkal nőttek, elérték a 31 milliárd forintot. A bevételnövekedés és a működési kiadások 6 százalékos csökkentésének eredményeként a kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) 9,1 százalékkal, 10,106 milliárd forintról 11,027 milliárd forintra emelkedett. A mobil előfizetések száma 43 ezerrel nőtt tavaly a negyedik negyedévben, a bővülést leginkább a havidíjas ügyfelek számának gyarapodása generálta, de a feltöltőkártyás körben is növekedést ért el a Telenor Magyarország. Az ügyfélbázis összességében 1 százalékkal alacsonyabb a megelőző év azonos időszakához képest, ami a feltöltőkártyás ügyfelek kötelező adategyeztetése nyomán következett be.
MTI