A Suzuki az uniós autópiacon 10 228 személyautót értékesített, szemben az egy évvel korábbi 8354-gyel. A növekedés igen impozáns, 22,4 százalékos, mialatt az EU teljes piaca 11,2 százalékkal nőtt a nyár utolsó hónapjában.
Ahogy arról már korábban is írtunk, az értékesítési adatokból egyértelműen kitűnik, hogy a növekedés az új Vitara piacra lépéséhez kötődik, mert míg az év első hónapjaiban a cég negatív előjelű eredményt tudott produkálni az eladási darabszámokat nézve, ezt követően viszont már szárnyal. A felemás teljesítmény miatt az első 8 hónap összesített, 7,9 százalékos növekedése elmarad az EU 8,6 százalékától, de minden esély megvan arra, hogy ezen fordít majd a márka.
A Suzukinak jelenleg nem túl széles a modellkínálata, bár ezen éppen mostanában igyekeznek változtatni (szerk.: lásd a galéráinkat!). A miniautók kategóriájában a nemrég bemutatott Celerio-val próbál vevőket szerezni, míg a kiskocsik között ott az általunk igen jól ismert Swift. A kompaktok között versenyez az SX4 S-Cross, illetve Frankfurtban mutatkozik be a Baleno (korábban ezzel a névvel már futott kompakt Suzuki). A terepjárók között a Jimny, illetve az Vitara alkotja a kínálatot.
Láthatóan amilyen fontos az a termék, amely Magyarországon készül, olyan kevéssé jelentős maga az autópiacunk. Augusztusban 4,8 százalékkal nőttünk (a Jato szerint csak 4-gyel) ami jócskán elmarad az EU 11,2 százalékától. Az összesített 11,7 százalékos bővülésünk, azonban még mindig átlag feletti az EU-ban.
Kövessen minket a Twitteren is!
mfor.hu