Februárban és márciusban komoly lassulást szenvedett el az internetes és csomagküldő kiskereskedelem itthon. A korábbi 30-40 százalékos éves bázisú növekedések után 13 és 4,5 százalék volt a növekedés üteme.
A márciusi számot részben magyarázhatja a vasárnapi boltzár, illetve a szabályozásnak az a passzusa, amely a házhozszállítást tiltja.
Meglepő lenne ugyanakkor ha a februári lassulásban már szerepet játszott volna a március közepén bevezetett tilalom, hacsaknem a szabályozást övező bizonytalanság eredményezhetett ilyen volument.
Mivel még nem áll rendelkezésünkre hosszú adatsor, nehéz következtetni, így jelenleg azt sem lehet kizárni, hogy a robbanásszerű növekedés után most érte el plafonját a magyar internetes kereskedelem. Ez utóbbi azonban annak tükrében lenne furcsa, hogy az e-kereskedelem a teljes kiskerforgalomnak mindössze 2 százalékát teszi ki, illetve egy ilyen „telítődésnek” nem egyik pillanatról a másikra kellene jönnie.
A növekedés ütemének visszaesése egyébként a teljes kiskereskedelemre is jellemző idén, bár még a márciusi éves bázisú emelkedés is eléri a tavalyi év átlagos volumenét, amely 5,1 százalék.
mfor.hu