
Ilyen piacok esetén a vevői elégedettség figyelése tehát nem fedi fel teljesen a fogyasztói döntések mögött meghúzódó ok-okozati összefüggések rendszerét, ezért célszerű lehet a fenti ábrán jelöltekhez hasonló új, a piaci részesedést magyarázó, teljesítmény-okozó mutatók bevezetése. Ezek az új mutatók olyan tényezők megfigyelését tehetik lehetővé, amelyek függetlenek a hagyományos fogyasztói elégedettséget mérő mutatóktól. Például amennyiben egy adott szoftver jobb minőségű, gyorsabb, mint a korábbi változat, de nem teljesen kompatibilis file-rendszert használ az előzővel, akkor a fogyasztók egy része biztosan bosszankodni fog, nem lesz elégedett, de mégis átáll az új változatra, hiszen csak akkor lesz módja információcserére az új változatot használó fogyasztókkal. Olyan piacok esetén tehát, ahol átállási költségek és hálózati externáliák jelentkeznek, a vevői jövedelmezőség alakulását nyomán követő ok-okozati összefüggéseket magyarázó mutatók segítéségével jobban megérthető a piaci környezet, a vállalat jobban alkalmazkodik a piaci lehetőségekhez, sikerességéről folyamatos visszajelzést kaphat, és ezáltal a vállalat teljesítménye pontosabban mérhető, átlátható, javítható, előre jelezhető lehet.