A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 1,6 millió forintra bírságolta a Dr. Fachet Egészségügyi és Szolgáltató Kft.-t, amiért a cég az Immunforte Basic és az Immunforte C+R étrend-kiegészítő termékeit - az élelmiszerekre vonatkozó ágazati előírások ellenére - betegség megelőzésére, gyógyítására vonatkozó állításokkal népszerűsítette – közölte a hivatal.
A GVH döntése szerint a Dr. Fachet 2013 januárja és 2014 augusztusa között jogsértően reklámozta termékeit, mert a honlapokon megjelenő internetes, illetve egyéb sajtóhirdetésekben, valamint az egyes szórólapokon megjelenített, gyógyító hatásra utaló állításai nem feleltek meg az élelmiszerek tekintetében irányadó ágazati rendelkezéseknek, illetve a kereskedelmi kommunikációra vonatkozó előírásoknak.
Súlyosbító körülményként értékelték, hogy a hirdetés a fogyasztók széles körét érte el, időben elhúzódott, illetve egészségügyi problémával küzdő fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségükkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikációra. Az is súlyosbította a jogsértést, hogy az Immunoforte bizalmi termék és a reklámokban olyan személyt szerepeltettek (pl. Dr. Fachet József akadémiai doktor), aki alkalmas a bizalom további növelésére.
Enyhítő körülményként értékelték ugyanakkor, hogy a cég figyelemfelhívó tájékoztatást tett közzé a honlapján a kereskedelmi kommunikáció részeként, tavaly szeptembertől szüneteltette a kommunikáció egyes elemit és egyűttműködési szándékát is kifejezte.
A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy étrend-kiegészítő termékek reklámozásakor a vállalkozásoknak szem előtt kell tartaniuk a fogyasztóvédelmi rendelkezéseken túl az élelmiszerek reklámozására vonatkozó ágazati jogszabályokat is, miszerint gyógyhatás nem tulajdonítható e termékeknek.
mfor.hu