3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Pénzügyi szolgáltatókat és termékeket elsősorban az adott céggel kapcsolatos korábbi tapasztalat szerint választ a lakosság − derül ki az Aviva Életbiztosító kutatásából. A régió országaiban a többség nem rendelkezik az összes szükséges információval ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzon pénzügyeiről.

Magyarországon az emberek kisebb hányada érzi úgy, hogy rendelkezik a pénzügyeit érintő megalapozott döntések meghozatalához szükséges információkkal, mint egy évvel ezelőtt. Az Aviva Életbiztosító Európa 11 országára kiterjedő kutatásából kiderül, hogy amíg tavaly a magyar lakosság egyharmada vélte úgy, hogy nincs megfelelő információja egy befektetési döntéshez, az idén már a válaszadók több mint 40 százaléka szembesült ezzel a problémával. A régióban is hasonló a helyzet: a lengyelek és a románok hozzánk hasonlóan bizonytalanok, míg a cseheknél - hasonlóan a fejlettebb pénzügyi kultúrával rendelkező nyugat-európai országokhoz – 50 százalék feletti azok aránya, akik megalapozottan tervezik pénzügyeiket.

„Tapasztalataink szerint az ügyfelek sokkal több kérdéssel fordulnak hozzánk most, mint egy évvel korábban. Reményeink szerint ennek a válságnak az lesz a pozitív hozadéka, hogy az emberek elkezdenek még inkább tudatosan odafigyelni a pénzügyeikre” – tette a kutatás eredményéhez Zolnay Judit, az Aviva Életbiztosító, értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese.

A pénzügyi szolgáltatók kiválasztásának szempontjai között a vizsgált országok többségében az adott céggel kapcsolatos korábbi tapasztalat került az első helyre. A megszerzett tapasztalat után a legfontosabb szempont, hogy pénzüket régóta működő intézményre bízzák, de fontosnak ítélték a márkanév ismertségét is.

A megkérdezettek többsége, 57 százaléka szívesen ajánl családjának vagy ismerőseinek általa kedvelt pénzügyi szolgáltató céget, vagy terméket. Azonban ez fordítva már nem ilyen egyértelmű, hiszen csak Romániában és Csehországban választ a többség a barátok vagy a család ajánlására pénzügyi szolgáltatót, vagy annak termékét. Magyarországban és Lengyelországban a megkérdezettek egyharmada választ családja javaslatára pénzügyi szolgáltatást.

A magyar lakosság megosztott annak megítélésében, hogy kitől a legjobb pénzügyi tanácsot elfogadni: a megkérdezettek egyharmada a családjától fogadja el szívesebben a befektetési ötleteket, egyharmaduk viszont pénzügyi tanácsadótól fogad el inkább javaslatot.

Magyarországon a megkérdezettek 70 százaléka nem kész pénzt fizetni a jó minőségű pénzügyi tanácsadásért. A többi vizsgált országban ugyanakkor a válaszadók közel 50 százaléka élne ezzel a lehetőséggel. Ez azt is jelenheti, hogy más országokban a lakosság inkább rábízza magát a tanácsadókra befektetései során, ha az megbízható.

„Magyarországon is fontos lenne, hogy az emberek tudatosan választhassanak a pénzintézetek és a pénzügyi szolgáltatások közül. Ehhez viszont minél teljesebb körű tájékoztatásra van szükség, amit a hiteles és felkészült tanácsadók tudnak nyújtani nekik.” − hangsúlyozta Zolnay Judit.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!