2010. augusztus 6. 09:29

A Magyar Posta Biztosítót az ügyfél panaszok nem megfelelő intézése, míg az Uniqa Biztosítót ezen túlmenően a kötvény-nyilvántartás hibája miatt is megbírságolta a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) - a határozatok a felügyelet honlapján jelentek meg.

A Magyar Posta Biztosítónak az ügyfélpanasz nem megfelelő intézése miatt 200 ezer forintos bírságot kell fizetnie.

Az Uniqa Biztosítót ugyanezért szintén 200 ezer forintra bírságolták, míg a kötvény-nyilvántartásra vonatkozó jogszabályok megsértése miatt 1 millió forintot kell fizetnie.

Ertl Pál, az Uniqa Biztosító nem életbiztosításokért felelős igazgatósági tagja elmondta, hogy az első esetben nem egyértelműen tájékoztatták levélben az ügyfelet, aki félreértette a tájékoztatást. A második eset a kötelező gépjármű felelősség biztosításhoz (kgfb) kapcsolódik: az átkötési dömpingben későn küldték meg az ügyfélnek a kötvényt. Ezt a tényt a biztosító elismerte.

MTI/Menedzsment Fórum