A legrosszabb helyzetben 2010-ben voltak a gépjármű kereskedők, akkor a csődbe jutott cégek aránya 5,8 százalék volt, miközben az országos átlag csak 3,2 százalékot tett ki.
A piaci helyzet az új autó eladásoknál nem javul. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete az idénre 75 ezer új személygépkocsi forgalomba helyezésével számol, ez időarányosan eddig teljesült is. Ennek ellenére nem indult be a magánszemélyek autóvásárlása, mivel az eladott új autók háromnegyede céges kocsi lesz.
Teljesen más a helyzet a használtautó piacon, ahol a tavalyi 492 ezer személyautó után az idei adásvételek száma elérheti az 530 ezret is.
A gépjármű-kereskedelmi iparágban a számlák 69 százalékát fizetik ki időben, ami gyakorlatilag azonos az országos átlaggal. A fizetési késedelmek szintén a magyar átlag körül alakultak, az elmúlt évben átlagosan 16 napot csúsztak az autókereskedő cégek a fizetéssel.
A gépjárműkereskedő szektorra jellemző fizetési határidők azonban rövidebbek, mivel a szállítók gyorsabb számlafizetést várnak az iparág szereplőitől, ami az iparággal szemben még mindig fennálló bizalmatlanságra utal - áll a Bisnode közleményében.
MTI