Ebbe a projektbe tartozik például a lassújelek felszámolása, vagyis az, hogy ne legyen egyetlen olyan vasúti szakasz sem, ahol a pálya minősége miatt sebességkorlátozásra van szükség. A programban további motorvonat-beszerzések, vasúti csomópontok korszerűsítése, valamint vasútinformatikai és biztonsági fejlesztések is szerepelnek.
Konkrétabban: a MÁV 200 és 300 férőhelyes motorvonatokat szerez be, fejlesztik a megyei jogú városok vasútállomásainak átszállási kapcsolatait, továbbá P+R parkolókat alakítanak ki a megyeszékhelyek elővárosi körzetében.
A program része a Rákospalota-Újpest - Veresegyház - Vác vasútvonal korszerűsítése, a szobi vonalnak a Hungária körút és Rákospalota-Újpest közötti szakaszának a felújítása, illetve a Kőbánya-Kispest - Lajosmizse - Kecskemét vasútvonal szűk keresztmetszetének a kiváltása, továbbá ennek a vonalnak a villamosítása is.
A második legnagyobb összeget - 330 milliárd forintot, a teljes összeg 27,2 százalékát - a fenntartható városi közlekedés és az elővárosi vasútvonalak fejlesztésére fordítja a kormány. A tervezett konkrét intézkedések között szerepel a korszerű városi, helyi közösségi közlekedési járművek - villamos, HÉV, busz - beszerzése. Ide tartozik a Budapest elővárosi HÉV vonalak fejlesztése, felújítása is.
A harmadik a sorban a források 25,9 százalékával, 310 milliárd forinttal a közúti transzeurópai közlekedési (TEN-T) hálózat fejlesztése. Ebben szerepel a gyorsforgalmi útszakaszok országhatárokig történő meghosszabbítása, valamint a meglévő közúthálózat kapacitásbővítése is. Így például megvalósul az M30 autópálya Miskolc és az országhatár közötti szakaszának első üteme, továbbá 2x2 sávosra bővül az M2 Budapest és Vác közötti szakasza.
Végül, valamivel több mint 100 milliárd forintot, a források 9,1 százalékát fordítja a kormány arra, hogy a transzeurópai közlekedési közúti hálózatnak részét nem képező, de arra rácsatlakozó, legfeljebb 20 kilométeres közútszakaszokat is fejlessze.
MTI