A GVH megállapította, hogy a TVBrands Kft. 2011 novembere és 2013 júniusa között a kurkumaport tartalmazó termékének gyógyhatást tulajdonított, valamint olyan egészségre, emberi szervezet állapotára vonatkozó hatásokkal népszerűsítette, amelyet a vonatkozó ágazati szabályok alapján kellett volna igazolnia.
Emellett a társaság egyes reklámeszközein olyan, egészségre vonatkozó állításokat szerepeltetett, amelyek egy orvos ajánlásaira hivatkoztak. A vonatkozó szabályozás szerint azonban élelmiszernek, így étrend-kiegészítőnek nem tulajdonítható gyógyító hatás, és nem lehet a fogyasztói bizalmat alaptalanul megnövelve orvosi ajánlásra hivatkozni - hívta fel a figyelmet a versenyhivata.
A vállalkozás nem tudta igazolni azt sem, hogy az egyes, nem gyógyító, de egészséggel kapcsolatos hatásokra vonatkozó állításokat jogszerűen használta-e.
A GVH megítélése szerint a jogsértő tájékoztatások közül a legnagyobb hatása a vásárlási műsorablakban megjelenő televíziós reklámfilmeknek lehetett. Ez a reklámeszköz különösen alkalmas lehet a fogyasztói döntések befolyásolására, egyrészt a műsorablakok szerkezetének, tartalmának együttes hatása, másrészt az érintett műsorsávok nézőinek jellemzői miatt - emelte ki a versenyhivatal.
A kiszabott 14 millió forintos bírság meghatározása során a GVH több súlyosító körülményként vette figyelembe a többi között azt, hogy bizalmi termékről van szó, és a gyógyhatással kapcsolatos állításokra az egészségi problémákkal küzdő fogyasztók különösen érzékenyek. Enyhítő körülményként értékelte ugyanakkor azt, hogy a vállalkozás a jogsértést elismerte és kommunikációs gyakorlatát igazolt módon módosította.
MTI