3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kiskereskedelmi forgalom csak Németországban, a Skandináv országokban és a Balti államokban nőtt a tavalyi év folyamán, a dél-európai országokban viszont nem várható tartósan pozitív fordulat a GfK Geomarketing legújabb, az European Shopping Center Trust megbízásából készült tanulmánya szerint. A kutatók úgy vélik, ha az északi országok forgalmi adatai ellenpontozni tudják a nehézségekkel küzdő déli államok forgalmi mutatóit, úgy 1,9 százalékkal bővülhet az európai kiskereskedelem 2013-ban.

A GfK GeoMarketing legfrissebb tanulmánya szerint a kiskereskedelem főként Németországban, a Skandináv országokban és a Balti államokban növekedett 2012-ben. Oroszország kiskereskedelmének rendkívül dinamikus fejlődése eredményeképpen most először áll készen arra, hogy Európa legmagasabb kiskereskedelmi forgalmát hozza. Ezzel szemben a dél-európai országokban azonban nem várható tartósan pozitív fordulat.

„Az európai kiskereskedelem újból nagyon eseménydús volt az elmúlt évben” – nyilatkozta Sebastian Müller és Manuel Jahn, a GfK kiskereskedelmi szakértői és a tanulmány szerzői. „Tavaly sokkal hangsúlyosabbá váltak az egyes európai országok és régiók közötti különbségek, mint az azt megelőző években. Főleg azokban az országokban, ahol továbbra is megszorító intézkedések domináltak, ahol a fogyasztók nem számíthatnak hazájuk gazdasági fellendülésére és a fizetések emelkedésére, amiből kifolyólag a fogyasztás és vele együtt a kiskereskedelmi forgalom is csökkent. A virágzó és a továbbra is nehézségekkel küzdő európai nemzetek közötti különbség így tovább mélyül.”

A tanulmány egyik következtetése, hogy az adósságválság és a 27 tagország gazdasági fejlődésének bizonytalansága ellenére az európai háztartások rendelkezésre álló, elkölthető jövedelme 2011-ben nőtt, 2012-ben pedig mintegy 9,2 ezermilliárd euró állt rendelkezésre az európai vásárlók fogyasztása céljából. A vizsgált európai országok, valamint Oroszország és Törökország vásárlóereje nagyon eltérő trendet mutat a gazdasági fejlődés mértékétől függően.

A legnagyobb növekedési ütem Oroszországban, Norvégiában, az Egyesült Királyságban, a Skandináv országokban és Balti államokban figyelhető meg. Míg Oroszországban és a Balti államokban tényleges gazdasági növekedést láthattunk, az Egyesült Királyság esetében ennél összetettebb a kép: a pozitív mutatók részben a valutaárfolyamok következményei és nem tükrözik London és az ország más területeinek eltéréseit.

GfK

A GfK Geomarketing előrejelzései szerint a vizsgált 32 országban a kiskereskedelmi forgalom 1,9 százalékkal növekedhet (euróban mérve) 2013-ban. Ehhez azonban az szükséges, hogy az északkeleti országok pozitív forgalmi mutatói ellensúlyozni tudják a dél-európai országok romló forgalmi értékeit.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!