2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hagyományos kiskereskedelmi egységekben az átlagnál nagyobb bevétel származik többek között vodkából, sörből, tejfölből és cukorkából.

A Nielsen legfrissebb felmérése szerint a kiskereskedelem bevétele 2 százalékkal nőtt az élelmiszertermékekből 2012.december és 2013 márciusa között az előző év azonos időszakához mértek. A forgalom mintegy 440 milliárd forintot tett ki, ám a növekedés sokkal inkább az áremelkedéseknek köszönhető, mint annak, hogy mennyiségileg is többet vásárolnánk. Ebből a szempontból ugyanis 2 százalékos elmaradás mutatkozik a vizsgált időszakban.

Értéket tekintve az átlagosnál jóval nagyobb mértékű növekedést ért el többek között a vodka, táblás csokoládé, praliné, liszt és a margarin.

Az egyébként, hogy kevesebbet költünk, már számos statisztika és a KSH kiskereskedelmi statisztikái is sejtették, hiszen lényegében folyamatos a havi és éves bázisú visszaesés. Fellendülésre azonban számíthatunk az év második, legkésőbb harmadik negyedévében, mivel reálszinten béremelkedés következett be idén a rekordalacsony inflációnak köszönhetően.

Kis bolt helyett a nagyokba megyünk

A bolttípusok piaci pozíciója annyiban változott, hogy némileg nőtt az élelmiszerek eladásának koncentrációja, egyik időszakról a másikra. Ugyanis az 51-200 négyzetméteres boltok részaránya az értékben mért forgalomból 1 százalékponttal csökkent, 16 százalékra; ezzel egyidőben a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna mutatója viszont 1 százalékponttal emelkedett, 36 százalékra - mutat rá a Nielsen felmérése.

Emellett a 200 négyzetméteres, vagy annál kisebb boltokból a Nielsen a korábbinál is kevesebbet tartott nyilván. 17 206-ot, ami 1 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi állapotnál. Ezek egyébként a vizsgált időszakban a teljes bolti bevételből 25 százalékkal részesedtek.

A Nielsen felmérése szerint a hagyományos, 200 vagy ennél kisebb négyzetméteres kiskereskedelmi egységekben a 25 százalékos átlagot 8 termékcsoport haladta meg, vagyis az átlagnál nagyobb bevétel származott a feldolgozott húsból, sörből, szénsavas üdítőitalból, gyümölcsléből, tejfölből, ostyaszeletből, vodkából, illetve cukorkából.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!